تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

رشت - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: فرهنگ و عقیده در جنگ نرم بهترین سلاح و جنگ افزار اصلی است که کارایی آن به داشتن پشتوانه های غنی فرهنگی و تاریخی وابسته است.

سردار هامون محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جنگ نرم، جنگ عقیده و مذهب است که دشمن با حمله به افکار و باورهای مذهبی جوانان، قصد دارد هویت و اعتقادات آنان را تضعیف کند.

وی همچنین با اعلام اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه جنگ نرم دشمن را با شکست مواجه می کند، اظهارداشت: اگر چه امروز دشمن با سلاح نرم و در قالب جنگ نرم به سراغ جوانان این مرزو بوم آمده ولی بداند که در این عرصه محکوم خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه راه شهدا و ارزشهای به دست آمده از نظام را با هیچ چیزی در دنیا معامله نخواهیم کرد، گفت: دشمنان نظام که چشم طمع به کشور ایران اسلامی دوخته اند برای همیشه ناکام خواهند ماند.

وی با اشاره به دلاورمردی ها رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، از اصحاب هنر و رسانه خواست تا با استفاده از هنر و توان خود خاطرات رزمندگان وعلاقه وعاطفه خانواده حزب الله ، نیروی اصیل و پایبند به انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنند.

محمدی رزمندگان دوران دفاع مقدس را سرمایه‌ های ماندگار انقلاب دانست و اظهارداشت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ایثارگران را امری خطیر و ضروری است.

وی بیان داشت: ایثارگران دوران دفاع مقدس با رشادت و اطاعت محض از ولایت و روح معنوی توانستند دشمن تا دندان مسلح را که به چیزی جزء سرنگونی نظام جمهوری فکر نمی ‌کرد، به شکست وادارند.
 
فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اعلام اینکه موزه ها گنجینه داشته های ملتها هستند، یادآورشد: ساخت موزه دفاع مقدس استان علاوه براینکه آثارسالهای جنگ را از خطرنابودی براثرگذرزمان حفظ می کند، بخشی از ارزشهای دفاع مقدس را هم حفظ و به صورت ملموس دراختیار آیندگان قرار می دهد.