به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه خبرگزاري "مهر"، فيلسوف، نظريه پرداز و زيبا شناس بزرگ آلماني" تئودور آدورنو" (1903-1969) يكي از مهمترين فيلسوفان نسل اول مكتب نظريه انتقادي فرانكفورت بود. آدورنو به عنوان يك موسيقيدان ماهر در ابتدا بر نظريه فرهنگ و هنر تمركز كرد و پس از آن مشكل ديالكتيكي متناقض آزادي و منطق نوين را بررسي كرد.
در اين اثر كه به صورت مجموعه مقالات ارائه شده است، به روزترين تحقيقات و فهرستي از بررسي هاي كارشناسان آثار آدورنو درباب فلسفه، تاريخ، نظريه موسيقي، زيبايي شناسي و جامعه شناسي وجود دارد. مخاطبان با خواندن اين اثر متقاعد مي شوند، اين اثر قابل دسترس ترين راهنما در زمينه آدورنو است كه تاكنون منتشر شده است.
نويسندگاني كه در اين گزيده مقالات آثار خود را ارائه داده اند عبارت اند از: تام هان، جي ام برن استاين، جوئل وايت بوك، سيمون زارويس، سمير گاندشا، مارتين جي، جيمز شميت، رابرت هالات - كنتور، مكس پديسون، ليدا گوهر، آندرو بووي، استفان مولر- دوهام، كريستوفر منك، گرهارد شوپنهاور، رابرت كافمن.
برخي از عناوين مطالب اين كتاب عبارت است از: ديالكتيك منفي به مثابه تقدير: آدورنو و هگل/ ام برناستاين؛ آدورنو، ماركس، ماترياليسم/ سيمون ژاويس؛ ترك كردن خانه: درباب ادورنو و هايدگر/ سمير گاندشا؛ آيا تجربه هنوز در بحران است؟/ مارتين جي؛ شيطان در هاليوود: آدورنو، مان و شونبرگ/ جيمز شميت؛ صحت و سقم در زيبايي شناسي موسيقي آدورنو/ مكس پديسون؛ آدورنو، هايدگر و معناي موسيقي/ آندرو بوي؛ نظريه انتقادي جامعه به عنوان جامعه شناسي بازتابي/ استفان مولر.