معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاشی که حضرت فاطمه(س) برای تربیت فرزندان خود به کارگرفت و روح جهاد را در کالبد آنها دمید اظهار داشت: ولایت پذیری مهمترین ویژگی اخلاقی حضرت زهرا بوده است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگیهای اخلاقی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا بانوی مکرم جهان اسلام در عالم خلقت یک استثنا است که نظیر این بانو، دردانه رسول الله در عالم خلقت وجود ندارد.

وی با اشاره به ویژگیهای بارز اخلاقی حضرت فاطمه که مختص به خود است گفت: نمی توان انتظار داشت که همه افراد یک جامعه چون حضرت زهرا(س) باشند اما علاقمندان به وی باید خود را به حضرت زهرا نزدیک کنند.

روحانی نژاد افزود: یکی از ویژگیهای اخلاقی مهم حضرت زهرا ولایت پذیری ایشان بود. در عین حال که خود معصوم بود و با پیامبر بزرگوار اسلام نسبت داشت، اما در ولایت پذیری از حضرت علی فوق العاده و استثنا بود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه دفاع از حریم امامت جزء برنامه این بانوی اسلام بود و در عفاف و حجاب الگویی برای تمام مسلمانان جهان است گفت: رفتارهای وی با زنان و مردم همان رفتاراسلامی است که به عنوان الگویی برای عالم بشریت درنظر گرفته است.

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان نهایت تلاش و کوشش را کرد و این امر موجب شد دختران و پسران وی مبارزان و مجاهدانی علیه ظالمان و ستمگران تربیت شوند، گویی که این بانو روح جهاد را در کالبد وجودی فرزندان خود دمید.

روحانی نژاد همچنین اظهار داشت: در فعالیتهای اجتماعی جهت روشنگری افکار عمومی با قوت تمام و حضور قوی در اجتماعات حضور پیدا کرد و مواضع قاطعانه خود را اعلام فرمود، از یادگارهای خوب آن حضرت خطبه فدک ایشان است که دنیایی از معارف و معرفت را برای مسلمانان به یادگار گذاشته است.