تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹

قم - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از اجرای طرح هر روز با قرآن از سوی این مرکز در قم و به خصوص حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این طرح تفسیر قرآن کریم به روش پیوسته و ساختاری ارایه می‌شود، ادامه داد: با این روش که بر پایه هدفمندی سوره‌های قرآن بنیان شده می‌توان با مفاهیم آیات قرآن کریم به شکل دسته بندی شده و نظمی پیوسته آشنا شد.

روانی نثر متن تفسیر

حسینی ابراز داشت: قابل فهم بودن برای عموم مردم، روانی نثر متن تفسیری، درج نمودار ارتباط آیات در ابتدای هر جزوه و آشناشدن خوانندگان با ترجمه آیات و محور کلی و فصل بندی هر سوره از جمله ویژگیهای این طرح است.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه با بیان اینکه بیان نکات مهم تفسیری، بیان شان نزول های معتبر و معنای واژگان دشوار قرآن کریم از دیگر ویژگیهای این طرح است بیان داشت: مبنای ترجمه آیات و نکات تفسیری، تفاسیر معتبر شیعه به خصوص دیدگاه های علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان است.

مدیر مرکز قرآن و عترت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: به منظور افزایش دقت و انگیزه خوانندگان در پایان هر جزوه ده پرسش چهار گزینه ای ارایه شده است که علاقه مندان می توانند با پاسخگویی به آنها آموختنی های خود را تست کنند.

حسینی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهارداشت: همه ما آشنایی با معارف قرآن کریم را بر خود لازم می‌دانیم لذا برای رسیدن به این هدف باید به تفاسیر قرآن کریم مراجعه کنیم و از طرفی حجم و روش بیشتر تفاسیر موجود برای عموم مردم مناسب نیست.

وی تاکیدکرد: از این رو طرح ملی هر روز با قرآن می‌تواند علاقه‌مندان را در مدتی کوتاه با ترجمه، مفاهیم و تفسیر کوتاه قرآن کریم به روشی نوین و جدید آشنا کند.   

آشنایی با مفاهیم قرآن در یکسال

مدیرمرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه با اشاره به مراحل اجرای طرح ابرازداشت: برای اجرای این طرح تعداد 365 دفتر به تعداد روزهای سال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و این افراد با اختصاص روزانه 20دقیقه می‌توانند هر روز یکی از دفاتر این طرح را مطالعه و در طول یکسال با ترجمه و مفاهیم آیات قرآن آشنا شوند.

وی اضافه کرد: فراگیران می‌توانند پس از مطالعه هر دفتر، پاسخ سئوالات مربوطه را در پاسخنامه درج کرده و از طریق سامانه‌های ارتباطی ارسال و در مسابقه شرکت کنند.

ارایه گواهینامه معتبر

حسینی تصریح داشت: پس از اتمام دوره ده، 20 و 30 جزء قرآن کریم گواهینامه تفسیر مکاتبه ای به فراگیر و به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین اجرا می‌شود ابراز داشت: مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه با هدف نشر و ترویج معارف قرآن کریم فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرده و در تمامی حوزه‌های قرآنی فعالیت می‌کند.

حسینی تصریح داشت: علاقه‌مندان برای حضور در این طرح و بهره‌مندی از معارف قرآن کریم می‌توانند از طریق سایت اینترنتی www.quran365.com  و یا سامانه پیامک کوتاه 30002365 و تلفن 7839474 اقدام کنند.