معاون پشتیبانی استاندار تهران از کاهش قیمت مواد غذایی در کشور خبر داد و افزود: بررسی آمار مقایسه‌ای بانک مرکزی و بازار کاهش قیمتها را نشان می‌دهد.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش چند درصدی مواد غذایی نسبت به هفته گذشته گفت: بر اساس مقایسه نرخ مواد خوراکی مصرفی در بازار و اعلام بانک مرکزی پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، لبنیات تنها 4 دهم درصد افزایش داشته است که شامل ماست، پنیر، کره و شیر می شود.

وی افزود: همچنین در هفته جاری تخم مرغ با 4 درصد کاهش، حبوبات با 3 دهم درصد کاهش، برنج وارداتی با 8 دهم درصد کاهش، برنج ایرانی با 2 درصد افزایش، میوه تازه با 3 درصد کاهش و سبزیجات با 4 درصد کاهش در بازار عرضه شده است.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: هم اکنون سیب زمینی با قیمت 974 تومان و 3 درصد کاهش و همچنین پیاز با 11 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

ترکی گفت: عرضه گوشت قرمز با 2 درصد افزایش و عرضه گوشت سفید با 2 درصد کاهش در بازار عرضه شده است. همچنین در مورد اقلام دیگری مانند پودر شوینده و کاغذ افزایش قیمتی نداشته ایم. ولی جو و ذرت 5 درصد کاهش یافته و روغن نباتی هم یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه های خارجی اقدام به شایعه پراکنی مبنی بر افزایش نرخ کالاهای مصرفی و مواد غذایی داشته اند، گفت: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت قول داد مواد مصرفی مردم افزایش نیابد که هم اکنون این عملی شده است.