مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران گفت: بر اساس زمان بندی در سوم خرداد ماه حدود 70 هکتار از مجموعه بوستان ولایت شامل رینگ اصلی ، مجموعه شهربانو ، شهرورزش و شهر کودک با امکانات منحصر به فرد به بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرگزاری مهر،علی محمد مختاری در جریان بازدید نمایندگان مجلس از روند اجرایی پروژه بوستان ولایت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در توجه ویژه به جنوب شهر تهران و به ویژه توسعه فضای سبز و داشتن محیط زیست سالم گفت : در این راستا و با تدبیر شهردار تهران این پروژه با جدیت در دستور کار قرار گرفت و در فاز اول آن حدود 70 هکتار رینگ اصلی با امکاناتی شامل فضای سبز ، پیست دوچرخه سواری و درشکه رانی ، پیست دو میدانی پیش بینی شده و مکانی نیز با وسعت 6 هکتار در شمال غربی سایت برای استفاده بانوان اختصاص یافته است .

وی افزود : در مدت 38 روز ، 51 درصد پیشرفت فیزیکی در محدوده انجام شده است و بر اساس زمان بندی در سوم خرداد ماه حدود 70 هکتار از این فضا شامل رینگ اصلی ، مجموعه شهربانو ، شهرورزش و شهر کودک به بهره برداری می رسد .


مختاری با بیان این که امکانات این مجموعه ها منحصر به فرد خواهد بود ، افزود : همچنین تا سوم خرداد ماه 7 کیلومتر مسیر کند رو به عرض 15 تا 20 متر برای دسترسی شهروندان به مجموعه ایجاد می شود .

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضای سبز گفت : تا کنون 1763 پارک محله ای ، منطقه ای و فرا منطقه ای در شهر ایجاد شده است و با تدبیر شهردار تهران در راستای توجه بیشتر به نواحی و محلات ، توسعه سرانه فضاهای خدماتی در محلات در اولویت قرار دارد .

وی با بیان این که توزیع عادلانه فضای سبز به ویژه در مناطقی که این امکان کمتر است ، گفت : هم اکنون 2/13 سرانه فضای سبز بر هر فرد است و در محلاتی که توزیع کمتر فضای سبز وجود داشت این توزیع به شکل عادلانه اجرا می شود و قصد داریم تا هر سال یک متر به سرانمه فضای سبز به ویژه در این مناطق افزوده شود .

مختاری با اشاره به تصویب کلیات فاز دوم کمربند فضای سبز، اظهار کرد : تا کنون 30 هزار هکتار از فاز اول طرح کمربند سبز انجام شده است و هر سال باید 5 هزار هکتار در این طرح ایجاد شود که قصد داریم هر سال این افزایش به 3 تا 5 هزار هکتار برسد .

وی با بیان این که هم اکنون بیش از 90درصد آبیاری فضای سبز از آب خام تامین می شود ، گفت : آبیاری فضای سبز بزرگراه شهید مدرس از آب هایی بوده که از خیابان ولی عصر(عج) جمع آوری می شد و نشان دهنده این است که در آبیاری فضای سبز نیز به کاهش هزینه های اقتصادی توجه شده است .