خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از کتابت قرآن توسط دانش آموزان و معلمان لرستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، علی ماکنعلی در اولین جشنواره سراسری کتابت قرآن کریم در استان لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه کار کتابت قرآن در این استان از اردیبهشت ماه سال گذشته کلید خورد، اظهار داشت: این کار توسط دانش آموزان و معلمان لرستانی در مدت زمان 9 ماه کار و تلاش ارزشمند و لذت بخش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کار کتابت قرآن کریم توسط 62 دانش آموز و معلم کاتب و هشت تهذیب کار در استان لرستان انجام شده است، خاطر نشان کرد: نحوه کتابت قران کریم توسط این هنرمندان موجب شد که استان لرستان در این زمینه استان برتر شناخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه کتابت قران کریم توسط دانش آموزان و معلمان لرستانی دارای چند ویژگی است، عنوان کرد: کار گروهی، عدم استفاده از هیچ الگوی صفحه آرایی، انجام کارها به صورت دستی، استاندارد بودن کار از نظر فنی و استفاده از مرغوبترین نوع مرکب، کاغذ و جلد از جمله ویژگی های این کتابت بوده است.

ماکنعلی با اشاره به اینکه استان لرستان استان لرستان میزبان نخستین جشنواره سراسری کتابت قرآن کریم در کشور است، یادآور شد: در این جشنواره 10 استان کشور حضور دارند.