داوود رشيدي بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با ستاد خبري نخستين جشنواره فيلم پليس با بيان اين مطلب افزود: در فيلمهاي پليسي بايد جنبه آموزشي آن را در نظر گرفت و نبايد سعي كرد با الگوبرداري از سينماي غرب پيش برويم.
رشيدي ادامه داد: ما در فيلمهاي پليسي بايد به مردم آموزش بدهيم كه چگونه با پليس برخورد كنند و چگونه در مواقع خطر از كمكهاي پليس استفاده كنيم.
اين بازيگر سينما و تلويزيون اعتقاد دارد با وضعيت فعلي سينماي ايران كه از كمبود امكانات رنج مي برد ، فيلمسازان ما نبايد اداي غربيهايي را كه از نظر امكانات غني هستند در بياورند، بلكه بايد فيلمهاي ايراني بسازيم و با استفاده از پرونده هاي موجود از قبيل كلاهبرداريهاي ايراني روي به فيلم ساختن بياوريم و مطلقا نبايد خودمان را همسطح با غربي ها قرار دهيم.
رشيدي نقش تلويزيون را در آشنايي مردم با فرهنگ پليسي بسيار پررنگ خواند و افزود: تلويزيون يك رسانه فراگير است و مطمئنا اثر گذاري خاص خود را در محيط خانواده خواهد داشت. ولي نبايد با چند انيميشن و چند سريال اين پرونده بسته شود، بلكه برنامه هاي آموزشي پليسي بايد هر روز ادامه پيدا كند تا بتواند اثرگذاري مطلوب خود را نشان دهد و به مردم بفهماند كه پليس حافظ امنيت آنها است.
وي تصريح كرد: تا الان اكثر فيلمهاي پليسي كه پخش شده است ، فقط به دليل صحنه هاي كشتار، تعقيب و گريز و غيره از نگاه مردم ما يك فيلم سرگرم كننده بوده است، ولي هر وقت توانستيم فيلمي بسازيم كه تماشاچي به واسطه آن پليس را بشناسد ، آنوقت مي توانيم بگوييم ، فيلم پليسي موفقي داريم .
وي همچنين معتقد است كه با حرف زدن اين نوع سينما درست نمي شود و يك شوراي متشكل از متخصصين بايد ريشه يابي كنند و فيلم نامه ها و موضوعات بكر راعرضه كنند كه قابليتهاي معرفي پليس ايراني را داشته باشد.
رشيدي گفت: جشنواره فيلم پليس نبايد روال ديگر جشنواره ها را طي كند، بلكه بايد موضوعات اساسي را در دستور كارخود قرار دهد و ديدگاههاي مردم را در مورد پليس منعكس كند تا بتوانيم به يك جمع بندي كلي در مورد سينماي پليسي دست يابيم .