تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳

معاون وزیر بازرگانی از پرداخت به روز مطالبات گندمکاران خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از 110 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و مطالبات آنها نیز به طور کامل پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید علیخانی گفت: طبق توافق صورت گرفته، پول گندم خریداری شده از کشاورزان از محل بودجه دو ماهه دولت پرداخت می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر پرداخت به موقع و به روز مطالبات گندمکاران افزود: با گرم تر شدن هوا و افزایش برداشت گندم در استانهای جنوبی، برنامه خرید تضمینی طبق روال عادی خود دنبال می شود.

وی با اشاره به آمادگی مجموعه بازرگانی برای خرید تضمینی گندم و تحویل آن در کمترین زمان ممکن، تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان بدون تاخیر و در کوتاه ترین زمان ممکن حواهد بود.

علیخانی، بارندگی های اخیر را در افزایش میزان برداشت گندم تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و بارندگی های صورت گرفته در روزهای پایانی سال گذشته و آغازین روزهای سال جاری، میزان برداشت گندم از پیش بینی صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر بازرگانی دولتی ایران آمادگی خرید و ذخیره سازی تمامی گندم قابل برداشت در کشور را دارد و با تمهیدات و افزایش ظرفیت صورت گرفته در بخش سیلوها، نگهداری گندم های خریداری شده بدون مشکل خواهد بود.