تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰

قزوین - خبرگزاری مهر: کسب عنوان نخست مسابقات شطرنج کاسپین، انتخاب اعضای تیم کاراته استان، صعود کوهنوردان قزوینی به قله درفک گیلان، اردوی تیم ملی تنیس روی میز در قزوین، کسب دو مدال طلا توسط بوکسورهای استان و افتتاح خانه وزنه برداری مهمترین خبرهای ورزشی استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین تیم البرز در دور اول مسابقات شطرنج جام کاسپین به مقام قهرمانی رسید.
 
در این رقابت ها که به صورت نیمه سریع با شرکت 55 شطرنج باز در خانه شطرنج قزوین برگزار شد رضا مشاطان از کرج با کسب هفت امتیاز به مقام قهرمانی دور اول این مسابقات دست پیدا کرد و عبدالله بودش همشهری وی نیز با کسب 5.5 امتیاز در جای دوم قرار گرفت.
 
همچنین امین عابدی، فرهاد کربلایی صادقی و منصور فاروقی همگی از قزوین با کسب 5.5 امتیاز و به ترتیب با پوئن شکنی در مکان چهارم تا هفتم دور نخست جام شطرنج کاسپین جای گرفتند.
 
در بخش بانوان نیز پریا یعقوبی از محمدیه با کسب پنج امتیاز به عنوان اول دست پیدا کرد و سارا اکبری از قزوین و سیده فاطمه حسینی از محمدیه هر دو با با چهار و نیم امتیاز و با پوئن شکنی در رده دوم و سوم بخش بانوان قرار گرفتند.
 
محمد مهدی پور ارداقی نیز با کسب چهار امتیاز به عنوان شطرنج باز برتر زیر هشت سال این مسابقات شناخته شد.
 
این رقابت ها به صورت دوره ای در هفت دور به روش سویسی در خانه شطرنج مجموعه ورزشی غدیر برگزار شد.
 
انتخاب تیم کاراته قزوین با برگزاری رقابت های انتخابی
 
اعضای تیم کاراته بانوان استان بمنظور حضور در مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شدند.
 
مرضیه محمودی و معصومه کلهر ورزشکاران حاضر در بخش کاتای انفرادی مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دهند.
 
نسرین رنجبر، نسیم زارعی، شیرین موسیوند و فاطمه زحمتکش نیز بانوان قزوینی حاضر در بخش کمیته انفرادی رقابت های قهرمانی کشور خواهند بود.

مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور روزهای پنجم و ششم خرداد ماه سال جاری به میزبانی قزوین در سالن شهید بابایی برگزار خواهد شد.
 
تشکیل اردوی آماده سازی تیم کاراته پسران استان قزوین جهت انتخاب ورزشکاران برای حضور در رقابت های لیگ برتر از دیگر برنامه های هیئت کاراته استان است.
 
در این اردوی آمادگی بهمن عسگری، علیرضا محمد خانلو، علیرضا رحمانی، احسان میر رحیمی، صفرعلی بیگدلی و محمد حسن نیا حضور دارند.
 
همچنین رحمان ایوبی، بهنام رحمانی، سید مصطفی موسوی، سعید شیری، ادریس درویشوند، سعید قربانی، جعفر سلیمی پور، احمد عابدینی و آرش بیگدلی دیگر نفرات تیم کاراته استان قزوین در اردوی انتخابی برای شرکت در مسابقات لیگ برتر هستند.
 
مسابقات قهرمانی کاراته استان قزوین برای انتخاب ورزشکاران برتر جهت حضور در رقابت های لیگ برتر خرداد ماه امسال برگزار می شود تا هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان نفرات ذخیره تیم کاراته قزوین در لیگ برتر انتخاب شوند.
 
صعود کوهنوردان قزوینی به قله درفک گیلان
 
جمعی از کوهنوردان استان روز جمعه شانزدهم اردیبهشت برای صعود به قله دو هزار و700 متری درفک به استان گیلان عزیمت می کنند.
 
این صعود در تقویم برنامه های ورزشی هیئت کوهنوردی استان قزوین در سه ماهه اول امسال پیشینی شده و هیئت کوهنوردی استان قزوین در حال برنامه ریزی صعود به قله های مختلف کشور برای ورزشکاران حرفه ای و مبتدی استان است.
 
اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان
 
اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز جوانان بانوان کشور برای شرکت در مسابقات آسیای میانه در قزوین برگزار شده است.
 
این اردو از دیروز در قزوین آغاز شده و تا 25 اردیبشهت ماه در خانه پینگ پینگ مجموعه ورزشی غدیر قزوین ادامه دارد.
 
سارینا آل مذکور از خوزستان، زهرا نیاقی ها و سولماز محمدپور از قزوین و نوشین میرعلایی از اصفهان، پنج ورزشکاران حاضر در این اردو را تشکیل می دهند.
 
همچنین ویدا عبداللهی به عنوان مربی و پوران رحیمی نیز به عنوان سرپرست، تیم ملی تنیس روی میز بانوان جوانان کشور در این اردو حضور دارند. 
 
مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه برای کسب سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی آسیا از چهارم تا ششم خرداد ماه در تهران برگزار می شود.
 
رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا 29 تیر تا دوم  مرداد ماه امسال در هندوستان برگزار می شود.
 
 کسب دو مدال طلا توسط بوکسورهای قزوینی
 
مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی تهران در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شده بود با شناخت نفرات برتر اوزان مختلف به پایان رسید.
 
در این مسابقات که با درخشش خیره کننده بوکسورهای قزوینی همراه بود احسان سپهوندی قهرمان ارزنده بوکس استان و کشور و دارنده مدال برنز جوانان آسیا،موفق شد در فینال مقابل حریف خود بهرام غفاری به برتری رسیده و به مدال طلا دست یابد.
 
دیگر بوکسور ارزنده و با آتیه استان مجید حاج عباسی نیز موفق شد با شکست تمامی رقبای قدرتمند خود به فینال راه یابد و با پیروزی در مقابل حریف قدرتمند خود از تهران دومین مدال ارزشمند طلا را برای استان قزوین در این مسابقات رقم بزند.
 
با کسب این دو مدال با ارزش طلا، بوکسورهای استان ضمن کسب مدال طلا به عضویت تیم ملی بزرگسالان ایران جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در باکو درآمدند.
 
نفرات برتر اوزان مختلف در اردوی آمادگی تیم ملی که قرار است10 روز دیگر در ارمنستان تشکیل شود شرکت می کنند. 
 
خانه وزنه برداری قزوین افتتاح می شود
 
خانه وزنه برداری قزوین عصر امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مسئولین ارشد استان و همچنین حسین رضا زاده رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان افتتاح می شود.
 
رضا زاده که به دعوت اداره کل تربیت بدنی و هیئت وزنه برداری استان راهی قزوین شده است ضمن افتتاح این سالن با استاندار و دیگر مسئولان استان قزوین دیدار و در خصوص بسط و گسترش وزنه برداری در قزوین گفتگو خواهد کرد.