اردبیل - خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل گفت: احداث و راه اندازی گمرک آزادلو شهرستان گرمی در استان اردبیل به عنوان یکی از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت، جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، سید حسین صابری ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات هیئت دولت در استان اظهار داشت: هماهنگی های ما از طریق استان و پیگیری های مستمر نمایندگان مجلس از دبیرخانه هیئت دولت منجر به ابلاغ کتبی موضوع احداث و راه اندازی گمرک آزادلو به عنوان مصوبه سفر دور سوم هیأت دولت شد.

وی با بیان اینکه برای این منظور ایجاد امکانات و تأسیسات عمومی و فراهم کردن زیرساختها در اولویت قرار گرفته است، اضافه کرد: این زیرساختها باید در بخش گمرک و بازارچه مرزی مشترک بین دو کشور که از حساسیت ویژه ای برخوردار است، ایجاد شود، چرا که این گمرک باید تأمین کننده منافع اقتصادی مردم منطقه دو کشور باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به هماهنگی ها و توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان افزود: با توجه به این توافق و مطالعات انجام گرفته، در سفرهای اول و دوم هیئت دولت موضوع مطرح شد و در دور سوم سفر ایجاد دو بازارچه مرزی، شهرک صنعتی و گمرک با لحاظ منافع اقتصادی و رعایت ابعاد امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وزیر سابق امور خارجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی مسایل مربوط به گمرک آزادلو و بازارچه مرزی را پیگیری می کردند، یادآور شد: این پیگیریها در بخش داخلی شامل مجوز استخدامی، گسترش و توسعه روابط بین دو کشور و در بخش زیرساختی مواردی از قبیل جاده یا پل ارتباطی و... بود.

استاندار اردبیل درخصوص اقدامات صورت گرفته برای عملیاتی شدن این مصوبه ابراز داشت: هم اکنون بررسیها و مطالعات نهایی شده و در بعضی موارد زیرساختهای اولیه در سه چهار سال گذشته انجام گرفته است.

به گفته وی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز با همکاریهای مشترک دو کشور و بویژه اقدامات یک جانبه ایران، به سرعت پیگیر ایجاد زیر ساختهای اولیه از سوی کشور مقابل می باشد.

صابری با اشاره به آماده بودن ساختمان برای بهره برداری گمرک و بازارچه و نمایشگاه دائمی در این گمرک خاطرنشان کرد: بی شک ایجاد گمرک، بازارچه و نمایشگاه دائمی به رشد، توسعه و رونق منطقه منتج خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیداوری کرد که به زودی شاهد پایان کار و راه اندازی گمرک آزادلو در شهرستان گرمی به عنوان دومین گمرک استان اردبیل بعد از گمرک بین المللی بیله سوار باشیم.