تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

قم - خبرگزاری مهر: جلد بیست و سوم تفسیر تسنیم از آثار ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، بیست و سومین جلد از این اثر ارزشمند مربوط به تفسیر آیات 51 تا 100 سوره مبارکه مائده است.

در این جلد از تفسیر تسنیم به موضوعاتی همچون نهی از دوست گرفتن یهود و نصارا، اقسام ولایت غیرمسلمان، مراد از ولایت ممنوع، فرجام تولی بیگانگان، گرایش شتابان بیماردلان به بیگانگان، راز تأکید قرآن بر نهی از گرایش به بیگانگان، ولایت تکوینی و تشریعی بر جهان، راز وحدت امام در هر عصر، بی حرمتی به اذان یا نماز، شرافت اذان بر ناقوس و بوق و ایمان منافقانه یهودیان اشاره شده است.

همچنین موضوعاتی از قبیل شدیدترین و خوفناک ترین آیه، کیفر ترک امر به معروف و نهی از منکر، چگونگی اثبات ید برای خدا، انفاق حکیمانه خدا، جنگ افروزی یهود ضداسلام، کوشش یهود برای افساد در زمین، خلاصه ای از قصه غدیر، ناتوانی اهل کتاب در برپایی دین الهی، راز تقدیم ذکر تورات و انجیل بر قرآن، نبودن ترس و اندوه برای مومنان، تحلیل هوامحوری و حق مداری، معیار بهشتی و دوزخی شدن و... نیز از دیگر موضوعات این تفسیر را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است بقیه مجلدات تفسیر تسنیم نیز تنظیم، غنی سازی، ویرایش و نگارش شده و آماده بازنگری آیت الله العظمی جوادی آملی است.

تفسیر تسنیم حاصل سالها تلاش علمی و پژوهشی آیت الله جوادی آملی است که این اثر از ماندگارترین آثار این مرجع تقلید محسوب می شود.