تبریز - خبرگزاری مهر: نخستین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شامگاه شنبه در نشست خبری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با همکاری سازمان بین المللی برای آموزش و ارتقای سلامت و حوزه مدیترانه ای شرق سازمان بهداشت جهانی از 26 تا 29 اردیبهشت سال جاری به مدت چهار روز در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

به گفته وی،  این کنگره با محور اصلی سبک زندگی سالم، ارتقای سلامت جامعه و محورهای جانبی آموزش بهداشت، توسعه توانمندی های فردی، استراتﮋی های ارتباطات بهداشتی موثر، توانمند سازی و مشارکت جامعه در ارتقای سلامت بر پا می شود.

علیرضا یعقوبی افزود: محیط های ارتقا دهنده سلامتی گروه های خاص، رفتارهای ارتقا دهنده سلامت، ایده ها و رویکردها، مفاهیم جدید و نوآوری در آموزش بهداشت و ارتقای سلامت از دیگر موارد مورد بحث در این کنگره است.

یعقوبی با اشاره به اهداف این کنگره گفت: برگزاری این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردها در زمینه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت به منظور بررسی عمیق چالش های پیش رو جهت دست یابی عموم مردم به زندگی سالم را برای دانشمندان و محققان فراهم خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره فرصتی جهت ارائه یافته های تحقیقات متخصصان آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و سایر متخصصان در حوزه سلامت ایران خواهد بود تا تجربیات خود را جهت ارتقا سلامت جامعه در یک عرصه بین المللی مطرح کنند.

ارسال 1200 مقاله از 16 کشور جهان به دبیرخانه کنگره

رئیس علمی اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت نیز با اعلام برنامه های این نشست چهار روزه گفت: تا کنون هزار و 200 مقاله از 16 کشور و پنج قاره جهان از جمله استرالیا، آمریکا، انگلیس،کانادا،نیوزلند و...به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

حمید اله وردی پور افزود: پس از بررسی علمی 800 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و از این تعداد68 مقاله بصورت پوستر و 121 مقاله به شکل سخنرانی ارائه می شود.

اله وردی پور این کنگره را فرصت ارزشمندی برای محققین خوانده و اظهار داشت: به دلیل بین المللی بودن این کنگره فرصت ارزشمندی را در اختیار محققین و اعضا هیئت علمی دانشگاه ها قرار می دهد که در یک عرصه جهانی تجربیات خود را با محققان و دانشمندان کشورهای دیگر شریک کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجتماع ارزشمند متخصصان و محققان از کشورهای مختلف و ارائه آخرین تجربیات علمی، افق های جدیدی در پیش روی ما قرار می دهد تا باور کنیم نقش مسئولانه و تعیین کننده ای در ارتقا سلامت جوامع بر عهده داریم.