مربی تیم دوچرخه‌سواری جوانان ایران نتایج این تیم در اولین دوره تور بین‌المللی باکو را مثبت ارزیابی کرد.

ادگارد شمعونیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: هرچند رکابزنان جوان کشورمان پیش از این تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا(تایلند) را بدست آورده بودند اما این بار تجربه‌ای جدید از حضور در یک تور بین المللی بدست آوردند.

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیا تک مرحله ای است و نمی توان با این شیوه ارزیابی روی عملکرد کلی هر رکابزن یا شرایط وی انجام داد. اما حضور در یک تور بین المللی در چند مرحله شرایط کاملا متفاوتی دارد.

مربی تیم دوچرخه سواری جوانان کشورمان بیان کرد: در مجموع تیم ما موفق به کسب دو عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی، یک سومی انفرادی، یک سومی انفرادی کلی شد. در مجموع رده بندی کلی تیمی هم بعد از لیتوانی دوم شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن این تور گفت: هرچند این مسابقات برای نخستین بار برگزار می شد اما مراحل تور به خوبی طراحی شده بود. تیم های شرکت کننده هم خوب بودند. تیمی مانند لیتوانی جزء مطرح ترین تیم های شرکت کننده در تورهای اروپایی است و حریفی قدرتمند برای تمامی تیم های حاضر در تور محسوب می شد. رکابزنان این تیم هم عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

شمعونیان تصریح کرد: ما باز هم باید تجربه حضور در چنین تورهایی را بدست بیاوریم. رکابزنان بزرگسال همگی شرایط خوبی در تورهای بین المللی آسیایی دارند و عملکرد خوبشان در رده بندی ایران در آسیا تاثیر خوبی دارد. ما به همین خاطر حضور در چند مسابقه بین المللی دیگر را برای تیم جوانان پیشنهاد داده ایم.

وی در پایان درخصوص اینکه چرا خبرهای حضور این تیم در این تور منتشر نشده است، گفت: متاسفانه شرایط ارتباطی ما با فدراسیون خوب نبود و نتوانستیم از اینترنت در حاشیه مسابقه یا محل اسکان هم استفاده کنیم.

نخستین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری باکو از 20 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار شد.