دولت آمریکا که خود را داعیه دار دفاع از حقوق بشر در جهان می داند و آشکارا در برابر جنایات صهیونیستها و آل خلیفه سکوت کرده است، از اعمال تحریم چند مقام سوری به بهانه آنچه نقض آزادی و دموکراسی خوانده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هندوستان تایمز، "باراک اوباما" دستور اعمال تحریم علیه مقامات سوریه را امضا کرد. این تحریمها که با هدف تحت فشار قرار دادن دمشق صورت می گیرد، علاوه بر رئیس جمهوری سوریه شش مقام دیگر این کشور از جمله معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر دفاع را شامل می شود.

واشنگتن مدعی است دولت سوریه باید به سرکوب اعتراضات پایان داده و روندی دموکراتیک را برای ایجاد تغییرات در این کشور طی کند.
 
اوباما در دستور خود از دولت سوریه به دلیل آنچه برخورد خشونت آمیز با معترضان خوانده ،انتقاد کرده و خواستار آزادی مخالفان سیاسی و دستگیر شدگان در اعتراضات اخیر این کشور شد.
 
همزمان با این دستور وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریمهای مالی علیه 10 مقام ارشد سوریه ای به اتهام آنچه سوء استفاده از قدرت و نقض حقوق بشر خوانده اند، خبر داد.
 
در همین حال دمشق اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا علیه مقامات سوری را محکوم کرد و اتهامات کاخ سفید علیه نظام سوریه را بی اساس دانست.
 
گفتنی است "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز پنجشنبه در مورد تحولات ماههای اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا سخنرانی کند.