قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری بیش از هزار دوره آموزشی مهارت های تبلیغی و کاربردی توسط جامعه المصطفی العالمیه در داخل و خارج کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا صالح شامگاه پنجشنبه در اولین گردهمایی استادان آموزش‌های کاربردی و مهارتی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: هدف از برگزاری اولین اجلاسیه استادان آموزش‌های کاربردی و مهارت‌های فرهنگی تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه، هم اندیشی در زمینه اهداف برنامه‌ها و بررسی چالشهای پیش رو در خصوص آموزش‌های کاربردی در جامعه المصطفی است.

استفاده از ابزارهای جدید در حوزه در حد مطلوب نیست

وی ابراز داشت: برغم اهمیت استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای و فضای دیجیتالی در تبلیغ و گسترش مبانی انقلاب اسلامی و معارف شیعه متأسفانه استفاده از این عرصه در حوزه های علمیه در سطح مطلوبی نیست.

صالح تصریح داشت: جامعه المصطفی العالمیه به عنوان حوزه مدرن شیعی در جهان احساس نیاز به ورود جدی در این عرصه کرده و از 15 سال قبل برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و مهارتی در عرصه تبلیغ و فرهنگ را در دستور کار گذاشته است.

برگزاری 1000 دوره مهارتی تبلیغی

وی اضافه کرد: این دوره‌ها در حوزه‌های رسانه‌ای، دیجیتال، مدیریت فرهنگی و تبلیغی و مهارتهای تبلیغی و فرهنگی و فنی و حرفه ای آغاز شده و تاکنون بیش از هزار دوره در ایران و خارج کشور برگزار شده است.

صالح ابراز داشت: با توجه به مخاطب و نیازهای بین المللی، جامعه المصطفی العالمیه باید جهشهای علمی و فنی داشته باشد و هم از جهت کیفیت و هم از جهت کمیت آموزشها را ارتقاء دهد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان ساخت: معاونت فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه در اولین نشست اساتید نظرات استادان را جمع آوری کرد تا بتواند در برنامه ریزیها و تدوین آئین نامه ها و ... از این نظرات استفاده کند.

آموزش طلاب بیش از 100 ملیت

وی اضافه کرد: جامعه المصطفی از لحاظ حوزه عملکرد در دو سطح داخل و خارج کشور فعالیت دارد و تاکنون در داخل کشور طلاب بالغ بر صد ملیت را آموزش داده و می دهد و در خارج کشور نیز با اعزام مربی و استاد و یا استفاده از استادان بومی این آموزشها را در دستور کار خود دارد.