ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور پژوهشی و نشر منابع علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: 17طرح پژوهشی امسال در این سازمان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کاظمیان ظهر شنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاریها در ساری افزود: برنامه سازمان برای ارزیابی و تهیه پژوهش در استانها آغاز شده  و اجرای کارگاههای روش تحقیق و جلسات بررسی طرح های پژوهشی در کمتیه پژوهش استانها با حضور کارشناسان سازمان انجام می شود.

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری با معاونان پژوهشی دانشکده های پزشکی دانشگاهها و جهاد دانشگاهی استانها با هدف تقویت بررسی های کارشناسی تر پژوهشی در سرلوحه کار پزشکی قانونی قرار گرفته است.

به گفته کاظمیان، سازمان پزشکی قانونی کشور اهداف برنامه توسعه ای قضایی و برنامه پنجم توسعه اهداف راهبردی را تدوین کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی اهداف توسعه ارتباطات علمی پژوهشی با مجامع علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، ارتقای سطح علمی پژوهشی سازمان و بالا بردن سطح تحقیقات در خصوص عوامل منجر به مصدومیت، مرگ های غیر طبیعی با هدف پیشگیری و کاهش جرایم تخلفات و آسیب های اجتماعی را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف فوق، اقدامات و طرح های اجرایی مناسبی تعریف شده است تا مسیر برنامه توسعه ای کشور به چشم انداز خود که رسیدن به رتبه نخست در منطقه است دست یابد.

مدیر کل امور پژوهشی و نشر منابع علمی سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز امیدواری کرد با اصلاح فرایند اداری و مالی، سازمان پزشکی قانونی بر اساس این قانون شرح وظایف را در حوزه آموزش و پژوهش بدرستی انجام دهد.

کاظمیان، اولویت موضوع پژوهشی سازمان پزشکی قانونی را در چهار گروه آزمایشگاه و پاراکلینیک، علوم بالینی و روان پزشکی قانونی، علوم تشریح و کالبد گشایی و حقوق و اخلاق پزشکی تعریف کرده است.

وی گفت: هر چند سال پیش به علت عدم تخصیص اعتبار ، موفق به عقد قرارداد در خصوص طرح های جدید پژوهشی در سازمان نشده ایم، ولی امیداویم امسال که 17 طرح پژوهشی آماده عقد قرارداد است، اجرایی شود.

کاظمیان، به وجود مجله علمی پژوهشی سازمان پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: این مجله در کنار مرکز تحقیقات سازمان و دبیرخانه تهیه و تدوین کتب مرجع پزشکی قانونی ، ارتباطات علمی مناسبی را با دیگر مراکز تحقیقاتی دانشگاهی بوجود آورده است.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا طرح های پژوهشی و مقالات علمی و کتب علمی را در یان مجلسه انتشار و حمایت کنیم.