شهر قدس - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان قدس گفت: کمبود تشکیلات قضایی و دادگستری مهمترین مشکل شهرستان قدس است.

علی جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار مهر در قدس افزود: بهبود حوزه قضایی در شهرستان قدس از مهمترین مسائلی است که مورد تقاضای مردم این شهرستان است و هنوز جایگاه مناسب و در شأن تشکیلات قضایی و دادگستری در این منطقه  به وجود نیامده است.

وی از اهتمام رئیس کل دادگستری استان تهران  برای حل مشکلات قضایی این شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: شهرستان قدس محدودیتهای زیادی در بخشهای فرهنگی و اجتماعی دارد که ریشه بخش عمده ای از آنها در قانون گریزی و بی توجهی به قانون است.

سیاه نمایی علیه امنیت شهرستان قدس توهین به مردم است

مدیر ارشد شهرستان قدس با انتقاد از سیاه نمایی علیه امنیت شهرستان قدس ادامه داد: تنها دو درصد جرائم استان تهران در شهرستان قدس انجام می شود ولی آنقدر علیه امنیت این شهرستان شایعه سازی و تبلیغات می کنند که افکار هموطنان نسبت به شهرستان قدس مخدوش می شود و این امر توهین به مردم شریف و مسئولان خدمتگزار قدس است.

وی بیان کرد: کاستی های بسیاری در این منطقه وجود دارد که انتظار است با مساعدت مسئولان، شرایط بهتری برای زندگی مردم از نظر امکانات و خدمات فراهم شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قدس افزود: فرمانداری این شهرستان برای تسریع احداث ساختمان دادگستری و اهدای مبلغ 500 میلیون ریال برای تجهیزامکانات  آن کمک خواهد کرد.

زیرساختهای شهرستان قدس ضعیف و آسیب پذیر است

این مسئول با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان قدس گفت: فرمانداری قدس از دی ماه 88 مستقر شده و آغاز به کار کرده است و زیرساختهای بسیار ضعیف و آسیب پذیری دارد که پاسخگوی جمعیت این شهرستان نیست.

وی اضافه کرد: مسافرت 200 هزار نفر که عمدتاً به تهران و کرج مراجعت می کنند، در این شهرستان انجام می شود و این افراد تفاوت خدمات بین شهر قدس و آن دو شهر را احساس می کنند؛ در حالی که فاصله بین شهر قدس و شهر تهران به اندازه یک جدول است.

جهانبخشی گفت: وقتی تغییراتی در تقسیمات کشوری انجام و شهرستانی تأسیس می شود در کنار آن توقعاتی هم ایجاد خواهد شد، بنابراین این شهرستان نیز نیازمند توسعه زیرساختهای متعدد است.