تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳

فیلم سینمایی "خماری 2" این هفته اکران می‌شود و کارشناسان معتقدند پس از مدت‌ها نخستین فیلمی خواهد بود که در نخستین آخر هفته اکران از مرز فروش 100 میلیون دلاری عبور می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از هالیوود ریپورتر این فیلم که با درجه‌بندی سنی R ( مناسب برای تماشاگران بالای 17 سال) به نمایش در می آید این فرصت را دارد تا در تعطیلات چهار روزه این هفته اکران شود.

"خماری 2" البته رقیبی جدی همچون "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج غریب" را در اکران دارد. چهارمین قسمت مجموعه سینمایی "دزدان دریایی کارائیب" از هفته گذشته اکران شد و در اکران آمریکای شمالی 90 میلیون دلار فروخت. همچنین اکران فیلم در کشورهای جهان با فروش رکورد شکن 260 میلیون دلاری پیشتاز بود.

تاکنون هیچ فیلم کمدی با درجه بندی R موفق نشده در نخستین آخر هفته اکران از مرز فروش 100 میلیون دلاری عبور کند. آخرین فیلمی که در نخستین آخر هفته اکران از این مرز گذشت "هری پاتر و یادگاران مرگ " بود که ماه نوامبر گذشته 3/125 میلیون دلار فروخت.

نخستین قسمت فیلم "خماری" تابستان دو سال پیش اکران شد و فروش موقثی داشت. "خماری" در مجموع در اکران داخلی 3/277 میلیون دلار و در اکران جهانی 190 میلیون دلار فروخت.

"خماری 2" از این هفته به طور همزمان در آمریکای شمالی و 40 کشور دیگر جهان اکران می‌شود. بردلی کوپر، اد هلمز، زک گالیفیاناکیس، جاستین بارتا، کن جئونگ و مایک تایسن در این قسمت به نقش آفرینی پرداخته‌اند.