رامسر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آبفار مازندران از فرسودگی پنج هزار کیلومتر از شبکه های فاضلاب روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در رامسر، محمد حسین برزگر پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان، دوری مسافت و مشکلات مسئولان روستایی به مرکز استان را مهم ترین هدف این دیدار اعلام کرد و افزود: ارتباط نزدیک با مردم و آشنایی بامشکلات و معضلات روستایی در راستای عدالت اقتصادی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: مهمترین مشکلات روستاییان شهرستان رامسر، فرسودگی شبکه های آبرسانی در روستاهاست.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران، کاهش منابع آبی را از مشکلات روستاهای رامسر دانست و افزود: شهرستان رامسر یک شهر و متعلق به استان نبوده بلکه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بوده که باید با نگاه ملی نسبت به مشکلات حوزه آب آشامیدنی این شهرستان گردشگرپذیر برنامه ریزی کرد.
 
برزگر اظهار داشت: هم اکنون پنج هزار کیلومتر از شبکه های آب و فاضلاب در روستاهای استان فرسوده و مستهلک است که اعتبارخاصی برای نوسازی آن تعریف نشده است.

وی گفت:  در سفر دور سوم دولت به مازندران سعی شده تا آبفار مازندران دارای کد اعتباری ملی شود تا در صدد رفع فرسودگی شبکه های استان اقدامی جدی صورت گیرد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مارندران گفت: در راستای شکل گیری فعالیتهای اقتصادی در روستاها به واسطه انتقال زیر ساختها و سرمایه های ملی به روستاها وایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در روستاها مهاجرت معکوس خواهد داشت.

وی افزود: حضور در روستاها و نشست با مشترکان سعی خواهد شد مشکلات کوتاه مدت در اولویت قرار گیرد.

برزگر گفت: 700 روستای زیر 20 خانوار  مازندران از آب آشامیدنی سالم بی بهره اند که بدلیل پراکندگی این روستاها، آبرسانی بسیار مشکل و دارای هزینه های هنگفت بوده که مقرون به صرفه نیست.
 
وی افزود: 260 روستای مازندران که دارای شبکه های مستهلک بوده نیز آب آشامیدنی سالم ندارند.
 
مدیرعامل آبفار مازندران از نیمه کاره بودن 53 مجتمع آبرسانی روستایی در استان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار 40 میلیارد تومانی سفر دولت به مازندران، بسیاری از مشکلات حوزه آبرسانی روستایی استان رفع می شود.