قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر بیداری اسلامی در جهان اسلام تأکید کرد و یادآور شد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سالهای متمادی فعالیتهای گسترده‌ای در این زمینه داشته است .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام موسی موسوی در دیدار با اساتید دانشگاه اولوداغ ترکیه با بیان اینکه بیداری اسلامی در ترکیه قبل از سایر کشورها در توده های مختلف مردم و دانشگاهها رسوخ کرد، افزود: نزدیک شدن به ترکیه برای روشنفکران ایران اسلامی مهم است و امیدواریم ارتباطات بین دو کشور در همه زمینه‌ها گسترش یابد .

قائم مقام مجمع سپس به سابقه و اهداف مجمع تقریب اشاره کرد و گفت: بیش از 20 سال قبل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأسیس شد و بیداری اسلامی یکی از مهمترین اهداف مجمع است و مجمع تقریب در این امر سالها تلاش کرده تا آن را نهادینه کند.

مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رئیس جمهوری در امور اهل سنت نیز در این دیدار با بیان ویژگیهای دانشگاه مذاهب اسلامی، یادآور شد: این دانشگاه زیر نظر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فعالیت می‌کند و همانطور که از اسم آن پیداست پیروان همه مذاهب اسلامی می‌توانند در آن تحصیل کنند.