تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

گنبد کاووس - خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده رضوی مشهد مقدس گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن یکسری شاخص ها به عنوان انقلاب برتر در جهان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر فرزانه پیش از ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در شرق استان افزود: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل و حضور مردم به پیروزی رسید، دارای برخی شاخص هاست که آن را به عنوان یک انقلاب برتر در جهان معرفی کرده است.

وی، آزادی و برآورده کردن خواسته های اصیل ملت را مهمترین شاخصه برتری انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب، تشخیص ندادن حق از باطل، وجود تفسیرهای غلط از دین در جامعه، وجود فرهنگ مبتذل غرب در جامعه، وجود دیکتاتوری امنیتی و وجود اختلاف های شدید بین شیعه و سنی و سایر اقوام سبب اسارت ملت ایران شده بود.

حجت الاسلام فرزانه اضافه کرد: امام خمینی (ره) با نهضت خود این عامل های اسارت را کنار زد و ملت را آزاد و هدایت کرد و امت اسلامی تشکیل داد.

رئیس دانشگاه رضوی مشهد مقدس، گذر از سختی ها و مشکلات را دیگر شاخص برتر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به همه سختی ها و مشکلاتی که انقلاب اسلامی قبل و بعد از تشکیل شدن از سوی دشمنان خارجی و داخلی با آن روبرو بود، همه آنها با موفقیت پشت سر گذاشته شد.