جشن رونمایی از 25 کتاب شعر تازه در برنامه‌ای با عنوان «صدای تازه» و با حضور سرایندگان اشعار 24 خرداد در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم ناظمی رئیس فرهنگسرای ابن سینا و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه دو با اعلام این خبر گفت: آثار شاعرانی که صدایی تازه را به شعر آورده‌اند، جمع‌آوری شده و جشن رونمایی از 25 کتاب سرایندگان این اشعار، در آستانه میلاد حضرت علی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: صدای تازه تنها محدود به شاعرانی نیست که برای نخستین بار کتاب شعرشان منتشر شده است، بلکه «صدای تازه» صدای گروهی از شاعرانی است که موضوعاتی بدیع و نو را مطرح کرده‌اند یا با زاویه دیدی تازه، شعر سروده‌اند.

سید ضیاء شفیعی مدیر موسسه فرهنگی هنری «هنر رسانه اردی‌بهشت» نیز در تشریح طرح «صدای تازه» گفت: این موسسه موفق به گردآوردی آثار 50 شاعر با صدایی تازه، از سراسر کشور شده و با مساعدت‌های معاونت هنری وزارت ارشاد، در مرحله اول موفق به چاپ و انتشار 25 کتاب شعر از این شاعران شدیم که جشن رونمایی از آثار این نویسندگان در روز 24 خرداد، برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از علاقمندان به کتاب، شعر و ادبیات به حضور در این مراسم به یادماندنی گفت: در این جشن از 25 مجموعه شعر که هر یک صدایی تازه در شعر امروز ایران به شمار می‌روند، رونمایی خواهد شد. «ارسطو در نیاوران» (حسین ناصرالملکی)، «اما تو مثل پنجره‌ها» (پروانه بهزادی آزاد)، «از باران پیاده شو»، (نسرین تهرانی)، «این بیت خانه نیست» (معصومه باغیان)، "پروانه‌های ابری» (مونا اکبریان)، «جایت را خالی گذاشته‌ام» (الناز باباخانی)،«دام بادام» (حسین گلچین)، «درست یادم نیست» (مهرداد بابایی) و «دو بیت مانده به آخر» (محمدمهدی نقی پور) بخشی از این کتابها هستند.

به گفته شفیعی «زیر چتر فردا» (سید قاسم ناظمی)، «سرودهای سرگردان زمین» (محمدعلی سپهرافغان)، «سی خاطر اسبم» (علی باقری)، «شطرنج در شام آخر» (سید ابوالفضل صمدی)، «طهران خیابان جمهوری» (سید احمد حسینی)، «عشق ما را نمی‌دهد بازی» (علیرضا سپاهی لائین)، «عکس با گیوتین» (صدرالدین انصاری‌زاده)، «فالگیر» (حیدر میرانی) و «کافور عطر خوبی است» (سلمان نظافت یزدی) از دیگر کتابهای «صدای تازه» هستند.

در این مراسم منوچهر محمدزاده، حسن قریبی، مجید یزدی، اسماعیل فیروزی، معصومه باغیان،زهرا رستمی و احسان پرسا حضور خواهند داشت و رضا امیرخانی، علی موسوی گرمارودی و محمدرضا بایرامی هم از مدعوین جشن «صدای تازه» هستند که از ساعت 17 تا 19 روز سه شنبه 24 خرداد در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.