دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی به آتش کشیدن مسجدی در روستاین المغیر در کرانه باختری رود اردن توسط شهرک‌نشینان افراط‌گرای صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان کنفرانس اسلامی، اکمل الدین احسان اغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با اعلام محکومیت به آتش کشیدن مسجد روستان المقیر این آتش سوزی را اقدامی وحشتناک توصیف کرد که نشان دهنده خشونتی است که در زندگی روزانه شهرک‌نشینان صهیونیستس علیه جمعیت بومی فلسطین در سرزمینهای اشغال شده وجود دارد.

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی از سازمان ملل و شورای امنیت خواست مسئولیت فراهم کردن حمایت بین‌المللی برای اماکن مقدس و عبادی و همچین شهروندان فلسطینی را برعهده بگیرند.

مسجدی که دچار حریق عمدی صهیونیستها شده در روستای المغیر نزدیک رام الله واقع شده است و در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه 17 خرداد ماه در میان شعله‌های آتش که به آسمان می‌رسید سوخت.

حمله‌کنندگان همچنین شعارهایی را روی دیوار این مسجد نوشته که درمیان آنها می‌توان به نام یکی از شهرکهای صهیونیستی دور افتاده اشاره کرد که هفته گذشته توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی تخریب شد.

شورای روستان المغیر اظهار داشت که این ساختمان تقریبا تخریب شده و داخل آن کاملاً سوخته است.