ساری - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد طرحهای سالمسازی دریای مازندران گفت: همه ناجیان غریق در سواحل مازندران زیر پوشش بیمه عمر و حوادث قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی ظهر دوشنبه در جریان بازدید از طرح های دریای رامسر، ضمن ابراز رضایت از وضعیت طرح ها، بر اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در سواحل تاکید کرد.

ابراهیمی نظافت و پاکیزگی طرح ها را یکی از مولفه های مهم جذب گردشگر دانست و از مسئولان شهری و بویژه فرماندار خواست تا بر این امر نظارت دقیقی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در اجرای طرح های دریا، گفت: امسال اجرای طرح های فرهنگی با رویکرد ارزشی و دینی در سواحل دریا افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد طرحهای سالمسازی دریای مازندران یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری استان را سواحل دریا اعلام کرد و بیان داشت: جلب و جذب گردشگر و سرمایه گذار یکی از جهت گیری ها و اولویت های کاری مسئولان اجرایی مازندران است.

ابراهیمی در جریان بازدید از طرح های دریا در سواحل تنکابن از نزدیک با مسافران در مورد امکانات و نوع اسکان گفتگو کرد و به مجریان طرح ها تاکید کرد که هر چه سریعتر نقایص و مشکلات را برطرف سازند.

ابراهیمی، جویای محل غرق چند نفر از هموطنان در روزهای گذشته شد که مسئولان شهرستان اعلام کردند مکان مورد نظر در منطقه تازه آباد است که بلافاصله این مکان نیز مورد بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از طرح های ساحل عباس آباد از بیمه شدن ناجیان غریق در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: موضوع بیمه عمر و حوادث ناجیان غریق استان تصویب شده و در حال سیر مراحل اجرایی است.

به گفته ابراهیمی، با اجرای این طرح همه ناجیان غریق چه در طرح ها فعال باشند و چه در سایر مناطق، مشمول این بیمه خواهند شد.

ابراهیمی، رعایت مواردی مانند نصب سطل زباله، رفع مشکل آب شرب، ساماندهی وضعیت ورودی طرح ها، توجه به نمازخانه ها در کنار طرح ها، پاکسازی و نظافت ساحل را در طرح های سالمسازی دریا بسیار مهم دانست و تصریح کرد: استان مازندران باید از هر نظر آماده پذیرایی خوب و مناسب از مسافران بوده و خدمات مطلوبی در کنار سواحل به گردشگران داده شود.

وی در بازدید از روند فعالیت طرح های دریا در شهرستان چالوس بر محصور کردن نقاط کور سواحل تاکید کرد و از مردم و مسئولان خواست تا با همکاری هم و پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه، مانع از بروز حوادث شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سواحل و طرح های دریا در نوشهر را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

ابراهیمی با اشاره به گردشگر پذیر بودن نوشهر، تعداد طرح های دریا در این شهرستان را کافی ندانست و بر افزایش آنها تاکید کرد.

وی با تاکید بر ادامه روند بازدیدها از طرح های دریای استان، از فرمانداران خواست تا جلسات طرح دریا را مستمر و فعال در شهرستانها برگزار کرده و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.