شیراز - خبرگزاری مهر: سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به بازسازی حرمین گفت: در راستای توجه به این بازسازی بزرگترین سازههای قلم زنی طی چند قرن گذشته در شیراز ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول مختارنژاد بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح کارگاه ساخت درهای حرم امام جواد(ع) و امام موسی کاظم(ع) افزود: فارس با پتانسیل بالایی که در بحث هنرهای مختلف دستی دارد به عنوان یکی از دو استانی که مسئول ساخت ضریح و در حرمین است معرفی شده که طبق طرح هایی که از طریق تولیت حرمین و دفتر آیت الله سیستانی در قم ارایه می شود فعالیت می کند.

وی ادامه داد: تا به امروز موفق شدیم تعدادی از سازه های نجف، کاظمین، سامرا و کربلا را در استان فارس تهیه کنیم و اولین سازه قلمی بزرگ دنیا را برای اولین بار در شیراز تهیه و در حرم امام حسین(ع) نصب شد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: در حرم مطهر حضرت علی(ع)نیز در سه قطعه بزرگ قلم زنی در آرامگاه سعدی در حال ساخت است که این در نیز به عنوان سازه بزرگ هنری مطرح است.

مختارنژاد با بیان اینکه حضور مردم استان فارس در بحث ساخت و ساز عتبات عالیات چشمگیر بوده است، یادآور شد: مردم استان فارس به طور چشمگیری از این بحث حمایت می کنند که در این راستا مردم استان طی یک ماه گذشته هفت کیلو و 800 گرم طلای 24 عیار به بارگاه حرمین امامین عسکری(ع) و چهار کیلو طلا جهت گنبد حرم حضرت عباس(ع) اهدا کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توافقنامه میان ستاد عتبات عالیات با دانشگاه شیراز بسیاری از کاستیها را برطرف می کند، گفت: طی سالهای گذشته یک خلاء در فعالیتهای این مجموعه وجود داشت که در این راستا تواف نامه ای با دانشکده هنر دانشگاه شیراز به امضا رسید تا به غیر از همکاریهای عادی، فعالیتهای دو جانبه این دو بخش توسعه پیدا کند.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اهمیت این همکاری تصریح کرد: هماهنگی میان ستاد عتبات عالیات و دانشکده هنر دانشگاه شیراز باعث می شود که هنرهای دستی چشمگیر برای اولین بار در شیراز و استان فارس ساخته شود که نشان از توانمندی بالای استان دارد.

مختارنژاد در خصوص ابعاد و اعتبارت این دو در نیز گفت: این دو در در ارتفاع هفت متر و عرض چهار متر ساخته می شود که طبق پیش بینی صورت گرفته حدود 70 میلیون تومان اعتبار لازم دارد.