تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲

کرج- خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه کرج بر رفع معضلات و مشکلات زیست محیطی کرج به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایران نژاد ظهر دوشنبه با بیان این مطلب در همایش تخصصی چالش های زیست محیطی شهرستان کرج، اظهار داشت: شهرستان کرج باید در تمامی زمینه ها از جمله بررسی و رفع مشکلات زیست محیطی به عنوان یکی از ارکان مهم ماشین سازندگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا تسریع در روند سازندگی شهرستان در حوزه های مختلف از نکات قابل تاملی است که در نشست های تخصصی و کارشناسی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا خروجی آن، فراهم آمدن امکانات لازم و بهبود وضعیت رفاهی و خدماتی برای مردم باشد.

این مسئول در ادامه این همایش که دومین همایش از سلسله نشست های تولید فکر فرمانداری کرج بود، خاطر نشان کرد: توجه به محیط زیست سالم و فراهم کردن زمینه های لازم برای مشارکت گسترده مردم به منظور حفاظت از محیط زیست شهرستان از جمله نکات قابل تاملی است که می بایست با ورود تصمیم گیران و تصمیم سازان زمینه های رفع آن در سطح شهرستان فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه ما زندگی بزرگتری از خانواده ماست، گفت: کرج و ظرفیت های آن باید تبدیل به باور عمومی شده تا به عنوان حیات خلوت تهران محسوب نشود در این راستا ورود علمی به مباحث مختلف شهرستان می تواند علاوه بر رفع مشکلات موجود موجب زدودن این تفکر در میان مردم و مسئولان شود.

ایران نژاد با طرح موضوعاتی در سه محور مشخص خواستار توجه ویژه مردم و مسئولان در حوزه محیط زیست شد و افزود: چالش های موجود در حوزه محیط زیست شهرستان، بررسی و ارائه راهکارهای علمی و همچنین خودباوری برای اجرایی کردن اقدامات و سیاست ها از اهم محورهایی است که باید در نشست های علمی و تخصصی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتقاء سطح آگاهی مردم و مسئولان و همچنین فرهنگ سازی می تواند گامی بسیار مهم در حوزه محیط زیست شهرستان به شمار رود که تحقق آن نیازمند وحدت رویه و برنامه ریزی اصولی است.