اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان گفت: واحد فن‌آفرین دانش بنیان در اصفهان سیستم تصویربرداری خطی میکرو ماهواره‌ای را طراحی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم مصلحی با اعلام این خبر افزود: شرکت دیده‌پرداز صبا از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به تولید سیستم تصویربرداری خطی میکرو ماهواره شد.

وی در خصوص فناوری به کار رفته در سیستم تصویربرداری خطی میکرو ماهواره‌ای بیان داشت: در این سیستم از روش تصویربرداری خطی استفاده  و حرکت نسبی ماهواره نسبت به زمین، باعث ایجاد فریم‌هایی از تصویر به سطح زمین می‌شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان  در مورد کاربرد این دستگاه تصریح کرد: عمده کاربرد سیستم تصویربرداری خطی ساخت شرکت دانش‌بنیان در زمینه های هواشناسی، مطالعات سنجش از راه دور و کاربردهای امنیتی است.

وی یادآور شد: نمونه آزمایشگاهی این محصول در مدت 15 ماه طراحی و تولید و نمونه مهندسی آن نیز در مدت یکسال طراحی و ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت دیده‌پرداز صبا در سال 1386در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار یافته و تاکنون موفق به طراحی دستگاه درجه‌بندی دانه‌های ریز با استفاده از تکنولوژی ماشین بینایی، سیستم تصویر‌برداری پیوسته، ذخیره‌سازی تصاویر محصولات مسطح و سیستم اندازه‌گیری پارامترهای ترافیکی مبنی بر سنسور تصویربرداری خطی شده است.