بیش از 200 عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌های تهران امروز همزمان با نخستین روز اعتکاف ایام‌البیض ماه رجب با حضور در مسجد دانشگاه تربیت‌مدرس معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسجد دانشگاه تربیت ‌مدرس در ایام‌البیض ماه رجب میزبان برگزاری مراسم اعتکاف با حضور حدود 200 عضو هیئت‌ علمی دانشگاه‌های تهران و 100 نفر از دانشگاهیان دانشگاه تربیت‌مدرس است.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز پنجشنبه همزمان با نخستین روز از مراسم معنوی اعتکاف در جمع دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تربیت ‌مدرس حاضر شدند.

مراسم اعتکاف اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌های تهران با سخنرانی آیت ‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج)، حجج‌ الاسلام محمد محمدیان، پناهیان، قرائتی و دکتر رحیم ‌پور ازغدی و با مداحی حداحان اهل‌ بیت نورائی، جلالی و سلسبیل تا شنبه 28 خردادماه ادامه دارد.

هر ساله همزمان با ایام‌البیض، دانشگاهیان نیز مانند سایر مومنین به استقبال از مراسم معنوی اعتکاف رفته و خود را برای شرکت در مراسم اعتکاف و غوطه‌ ور شدن در فیوضات این ایام آماده می‌کنند که امسال نیز بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام در حال برگزاری است.

استقبال دانشجویان و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها از شرکت در مراسم اعتکاف رجبیه که در مسجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود منجر شده که دانشگاه‌های برگزارکننده این مراسم پر فیض در آستانه فرا رسیدن ایام ‌البیض نسبت به ثبت‌ نام از متقاضیان اقدام کنند.

گزارش‌های رسیده از مساجد دانشگاه‌ها حاکیست بخش اعظمی از اعضای هیئت ‌علمی و دانشجویانی که موفق به شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد دانشگاه‌ها نشدند در مساجد سطح شهرها که برگزار کننده این مراسم هستند معتکف شده‌اند.