سمنان - خبرگزاری مهر: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مباحث فرهنگی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور واعظی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: اعضاهای شوراهای فرهنگی استان و شهرستانهای مختلف باید در کار خود جدی تر باشند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی ایران در حوزه فرهنگ مهم و اساسی بوده است، گفت: ایران امروز از جهت شاخص های فرهنگی از کشورهای برتر دنیا محسوب می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرارگاه عنوان کرده اند و این نامگذاری به این دلیل است که کشور ما امروز در جنگی فرهنگی به سر می برد و چون هر جنگی تلفات دارد باید بسیار آماده بود.

وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر آماده تر بودن جوانان امروز نسبت به دوره های گذشته، اظهار داشت: جوانان امروز برای حفظ ارزشهای اسلامی و حفظ انقلاب از هر زمان دیگری آماده تر هستند.

واعظی اجرای برنامه های فرهنگی را از دستاوردهای فرهنگی پس از انقلاب دانست و افزود: بصیرتی که امروز در جامعه وجود دارد نیز مثال زدنی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به طراحی مدلی کارشناسی شده بر اساس ارزشهای دینی در شورای فرهنگ عمومی کشور، افزود: این مدل شاخص اصلی برای رصد فعالیت و برنامه های فرهنگی در کشور است.

وی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور سند برنامه چشم انداز افق 1404 طراحی شده است که اعضای این نهادها در استانها باید بر اساس این برنامه حرکت کنند.

به گفته وی، استان سمنان از نظر مباحث فرهنگی از وضعیت مطلوبی برخوردار است که قرار گرفتن در بین پنج استان برتر کشور در شاخض کتابخوانی یکی از همین موارد است.