حنیفی داور بین‌المللی قرآن برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ایران را دارای آثار تبلیغاتی مثبت در میان سایر کشورها دانست و لزوم همکاری همه مسئولان و دستگاههای مختلف با سازمان اوقاف برای بهتر معرفی شدن نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر حنیفی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب افزود: این مسابقات در تبلیغ مثبت، وحدت میان ادیان و معرفی صحیح جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها تأثیر فراوانی دارد به شرطی که سازمانها و نهادهای مختلف به ویژه رسانه های جمعی و صدا و سیما نیز در این مسئولیت سازمان اوقاف را یاری دهند.

وی درباره تعمیق روابط بین المللی در اینگونه مسابقات گفت: استفاده از سفرا بعنوان سخنران برنامه ها، دعوت از نمایندگان و رؤسای سازمانهای اوقاف سایر کشورها و استفاده از افراد فرهیخته برای برقراری دیپلماسی مؤثر با سفارتخانه های اسلامی، در انتقال اندیشه های دینی نظام جمهوری اسلامی ایران و برقراری ارتباطات بین المللی نقش مهمی دارد.

این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد: سازمان اوقاف بهترین مسابقات را در سطح کشور برگزار می کند و مسئولانش نیز انگیزه های قرآنی زیادی داشته و به آن بها می دهند.

حنیفی با ذکر اینکه هیچ یک از مسئولان قرآنی تا کنون در کشور با شیوه ای علمی و منطبق بر آمار به ارزیابی وضعیت قرآنی کشور نپرداخته اند افزود: هرچند برگزاری مسابقات قرآنی با قهرمان شناسی در حوزه قرائت و حفظ، جوانان را تشویق می کند اما تا زمانی که کار علمی در این زمینه انجام نشود نمی توان به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه امیدوار بود.