رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از انتخاب 9 نماینده جدید کارگران کشور برای حضور در مجامع عالی شورای عالی کار، شورای عالی اشتغال، شورای عالی حفاظت فنی و ستاد بن خبر داد.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از انتخاب 9 نماینده جدید کارگران کشور برای حضور در مجامع عالی کشور خبر داد و گفت: عصر امروز چهارشنبه نمایندگان جدید کارگری توسط هیئت رئیسه کانون عالی شوراهای اسلامی کار برای یک دوره 2 ساله انتخاب شدند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اظهار داشت: برای این دوره از انتخاب نمایندگان کارگران روش جدیدی را برنامه ریزی کردیم به نحوی که در قالب انجام کارهای کارشناسی در یک دوره یک ماهه اعضای جدید را انتخاب و معرفی کردیم.

علی بیگی با اشاره به دومین جلسه رسمی برگزار شده هیئت رئیسه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، خاطر نشان کرد: انتخاب نمایندگان کارگران در مجامع تخصصی را در سال جاری با یک بررسی دقیق و کارشناسی انجام دادیم.

این مقام مسئول کارگری کشور، افزود: به این ترتیب آقایان احمدرضا معینی و محمد احمدی به عنوان نمایندگان کارگان کشور در شورای عالی کار (مهم ترین تصمیم این شورا در طول سال تعیین حداقل دستمزد هر سال مشمولان قانون کار کشور است) به مدت 2 سال انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین آقایان داود قادری و محمد روحی نیز به عنوان نمایندگان کارگران کشور برای حضور در جلسات شورای عالی اشتغال (عالی ترین شورای کشور متشکل از بیش از 11 عضو کابینه دولت، بانک ها، کارگران، کارفرمایان و به ریاست رئیس جمهور و یا معاون اول وی برای اخذ تصمیمات مهم اشتغالی کشور از جمله تعیین میزان اشتغال زایی هر سال کشور) انتخاب و معرفی شدند.

علی بیگی بیان داشت: در بخش دیگری از جلسه امروز، هیئت رئیسه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور آقایان ابوالفضل پوروفایی و محمد گل بامری را به عنوان نمایندگان کشور در شورای عالی حفاظت فنی (شورایی برای بررسی آئین نامه و مجموعه قوانین مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی نیروی کار در محیط بنگاه از جمله اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان آور) انتخاب و برای یک دوره 2 ساله معرفی کرد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، تصریح کرد: در ستاد بن نیز آقایان علی اکبر دهقان نژاد، حمیدرضا بهراد و مهرزاد مویدی برای یک دوره 2 ساله انتخاب شدند که این ستاد نیز به موضوعات مربوط به حمایت های جانبی از معیشت خانوار کارگری و تصمیم گیری در زمینه وضعیت بن کارگری در طول سال می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: پس از تعیین و مشخص کردن 9 نماینده جدید کانون عالی، مراتب به وزارت کار و امور اجتماعی برای صدور احکام آنها و همچنین دعوت در نشست ها و مجامع عالی گزارش شده است.