چهارمین کنفرانس بین‌المللی نظام اداری الکترونیکی با شعار "خدمات الکترونیکی بستر جهاد اقتصادی" با هدف معرفی توانمندی‌های داخلی و خارجی در زمینه خدمات‌رسانی الکترونیکی تیرماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه نظام اداری الکترونیکی و فراهم کردن الزامات آن برای ارائه مطلوب خدمات عمومی و برنامه پنجم توسعه کشور دولت را موظف کرده تا پایان برنامه پنجم توسعه، 70 درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهد.

از سوی دیگر خدمات دولت الکترونیکی از دو جنبه استفاده از مردم از خدمات الکترونیکی دولت و استفاده دستگاه های دولتی برای انجام وظایف خود از طریق بسترهای الکترونیکی و به صورت دورکاری است و ایجاد این تحول نیازمند یک جهش بزرگ از سوی تمامی سازمان‌ها است که در این راستا نیاز به فرهنگسازی مناسب در این حوزه احساس می شود.
 
بر این اساس همایش نظام اداری الکترونیکی به همت جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و مرکز همایش‌های طاپکو و با هدف تعامل میان دستگاه‌های اجرایی برای تحقق نظام اداری الکترونیکی و معرفی آخرین دستاوردهای کاربردی نظام اداری الکترونیکی در داخل و خارج از کشور در تهران برگزار می‌شود.
 
برگزار کنندگان این همایش قصد دارند با برگزاری آن تجربه‌های موفق و ناموفق سازمان‌ها در کشور را به اشتراک گذاشته و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی که باید سرمایه‌گذاری در آن‌ها آغاز شود را مورد بحث قرار دهند تا درنهایت به یک مدل مفهومی برسند.
 
این همایش در محورهای استانداردهای خدمات الکترونیکی، نظام اداری همراه، نظام اداری الکترونیکی و دورکاری، نظام اداری الکترونیکی و تحول اداری برگزار می‌شود.
 
در این همایش کارگروه استانداردسازی و امنیت توسط سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه مدیریت خدمات الکترونیک توسط بخش فناوری اطلاعات وزارت نفت، کارگروه نظام اداری همراه و زیرساخت، کارگروه اتوماسیون اداری و ERP و کارگروه معماری سازمانی و دورکاری توسط وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود.