قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به دسترسی 70 درصد مردم به اینترنت در هفت سال آینده، گفت: در صورت بهره گیری درست از ظرفیت فناوریهای نوین در عرصه تبلیغ می‌توانیم چالشهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اصغر عطاران طوسی در همایش حوزه و بیداری اسلامی که ظهر دوشنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد با تأکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین برای تبلیغ اضافه کرد: یک سوم جمعیت جهان در حال حاضر کاربر اینترنت هستند و اینترنت دو در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به سرعت بسیار بالای اینترنت دو تصریح کرد: در اینترنت دو به واسطه سرعت بالا امکان دانلود فیلم در کمترین زمان برای کاربران فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال های آینده 16 میلیارد وسیله اینترنتی به اینترنت وصل خواهدشد و شاهد شکوفایی این صنعت خواهیم بود.
عطاران طوسی گفت: یک میلیون دقیقه فیلم در آینده ای نزدیک در فضای اینترنت جابجا خواهد شد و تلویزیون اینترنتی جایگزین تلویزیون‌های فعلی می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفت سال آینده حدود هفتاد درصد مردم به اینترنت دسترسی خواهند داشت، اضافه کرد: هم اکنون کاربران فیس بوک که با اهداف شیطانی راه اندازی شده است تعداد زیادی کاربر زیر 10 سال دارد.

وی با بیان اینکه تحول در فناوری اطلاعات، عرصه تبلیغ را به نفع فضای مجازی دگرگون خواهد کرد، اظهار داشت: فضای سایبری فضای گسترده‌ای است که امکان مناسبی را برای تبلیغ در اختیار مبغان قرار می‌دهد.

رادیو اینترنتی به زبان انگلیسی راه اندازی می شود

وی ادامه داد: دانشگاه مجازی المصطفی در همین راستا و با هدف بهره بردن از این ظرفیت عظیم دیجیتالی فعالیتهای مختلفی را در دستور کار قرار داده است که راه اندازی رادیو اینترنتی به زبانهای مختلف از جمله آنهاست و زبان انگلیسی آن نیز به زودی افتتاح می شود.

وی راه اندازی رشته های مختلف علوم اسلامی و قرآنی به زبانهای گوناگون به صورت مجازی را از دیگر فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به رشته های مقطع کاردانی و کوتاه مدت گفت: رشته معارف اسلامی به زبان های مختلف، دوره های مدیریتی و دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی از جمله برنامه های مقطع کاردانی است.

وی فعالیت در مسئولیت تالارهای تبلیغ مجازی و راه اندازی سایتهای پاسخگویی به سئوالات را از جمله فضاهای موجود برای فعالیت تبلیغی طلاب برشمرد.

وی تاکیدکرد: مبلغان باید ظرفیت دنیای مجازی را دریابند و درتبلیغ از آن استفاده کنند.