کرج - خبرگزاری مهر: دبیر هیئت پزشکی ورزشی البرز از مراجعه پنج هزار و 600 نفر به هیئت پزشکی البرز برای انجام امور درمانی خبر داد.

محمد حسین ناصر ملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مجموع با آموزشهای صورت گرفته آمار مراجعه به پزشک کمتر شده است و ورزشکاران و افراد جامعه متوجه شده اند که پیشگیری بهتر از  درمان است.

وی همچنین بر لزوم طلاع رسانی بهتر و بیشتر در  حوزه پیشگیری و درمان تاکید کرد و گفت:  دوره های آموزشی از همین رو در هیئت پزشکی ورزشی البرز برگزار شده است.

ملی همچنین از مراجعه حدود پنجج هزار و 600 نفر به بخش درمان این هیئت خبر داد و گفت: حدود چهار هزار نفر نیز پزشکهای مرکز مراجعه کرده اند.

وی به ارائه آماری از عملکرد این هیئت پرداخت و از آن میان به مراجعه شمار زیادی از ورزشکاران برای بهره گیری از خدمات فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت:  انجام پنج هزار مورد فیزیوتراپی در سال آمار بالایی است که توسط این هیئت طی یک سال صورت گرفته است.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی همچنین اظهار داشت: کرج با تجهیز کردن یک سالن مجزا زمینه درمان پزشکی را برای افراد فراهم می کند.

مسابقه ای در البرز بدون حضور پزشک برگزار نمی شود

وی پوشش پزشکی مسابقات را از دیگر برنامه های این هیئت برشمرد و تاکید کرد: مسابقه ای بدون حضور پزشک و پزشکیار برگزار نمی شود.

ملی گفت: مسابقات در کرج همگی با پوشش پزشک همراه است و تلاش شده همکاری خوبی نیز در این حوزه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال 89 مسابقاتی را که پوشش دادیمف چیزی در حدود 15 ساعت در روز مسابقه را پوشش پزشکی داده  ایم که این موضوع آمار قابل توجهی است.

ملی گفت:  از روز اولی که هیئت پزشکی فعالیتش را آغاز کرد، فعالیت رو به رشدی را به وجود آوردیم و مرتب به صورت خاص و ویژه فعالیت کردند 104 هزار و 500 نفر در سال 88 آمارداشتیم.

وی ادامه داد: دریافت هزینه در مان ورزشکاران از دیگر فعالیتهای این هیئت است.

ملی ادامه داد: برای  تایید هزینه های درمان یک روز در هفته کارشناس فدراسیون می آید و حداکثر طی دو هفته ورزشکاران هزینه درمان خود را دریافت می کنند.

وی همچنین انجام خدمات مشاوره و تغذیه را از دیگر فعایتهای این مرکز برشمرد.