گرگان - خبرگزاری مهر: معاون سرمایه‌‎گذاری و طرح‎های اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بسته سرمایه ‎گذاری گردشگری آبی در این استان تهیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل عسگری صبح دوشنبه در گفتگویی خبری افزود: جاذبه ‎های گردشگری آبی استان گلستان مانند سدها، آب ‎بندان ‎ها، رودخانه ‎ها و ... دریچه جدیدی را در زمینه گردشگری گشوده و قابلیت مناسبی را برای سرمایه‌‎گذاری در استان به وجود آورده اند.

وی افزود: این جاذبه‌‎ها زمینه‌‎های مساعد جذب سرمایه ‎گذار را دارا هستند.
 
معاون سرمایه‌‎گذاری و طرح‌‎های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: با بررسی فرصت‌‎های سرمایه‌‎گذاری در این پروژه‌‎های آبی استان و با همکاری کمیته مشترک آب منطقه‌ای استان و این اداره‌کل، تاکنون سه بسته سرمایه‌‎گذاری آبی در سد وشمگیر، سد گلستان و سد بوستان تهیه شده و به صورت فرم‌‎های unido (فرم‌‎های مربوط به سازمان کمک‌‎های فنی و اقتصادی ایران) در آمده است.
 
عسگری عنوان این بسته‌‎های سرمایه‌‎گذاری در سایت سازمان کمک‌‎های فنی و اقتصادی ایران و سایت سرمایه‌‎گذاری استان معرفی خواهند شد، تا سرمایه‌‎گذاران با مشاهده و رویت این فرصت‌های سرمایه‌‎گذاری استان، نسبت به ایجاد تاسیسات گردشگری در پیرامون این جاذبه‌‎های آبی استان ترغیب شده و نسبت به سرمایه‌گذاری دراین مناطق اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم فرصت‌‎های سرمایه‌‎گذاری آبی استان را به عنوان مناطق نمونه گردشگری استان مصوب کنیم.
 
معاون سرمایه‌‎گذاری و طرح‎های اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار امیدواری کرد که با تهیه بسته‌‎های سرمایه‌گذاری گردشگری آبی در استان گلستان و استفاده از قابلیت‌های آبی موجود در این استان و ایجاد تاسیسات گردشگری مناسب در این مناطق، شاهد رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌‎گذاران به این نقاط درآمدزای استان باشیم.