رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال از اعزام تیم هندبال ساحلی کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: برای اعزام به این رقابت‌ها بین انتخاب بازیکنان و تیم مانده‌ایم!

علی حیات‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا مهرماه سال جاری برگزار می شود و قصد داریم پس از دو سال غیبت حتما در این رقابت‌ها شرکت کنیم تا باز هم جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آوریم.

وی افزود: به همین منظور مسابقات قهرمانی کشور را با هدف تعیین تکلیف این تیم زودتر برنامه‌ریزی کردیم. این رقابت‌ها از 15 تا 17 تیرماه با چند هفته تعویق و تغییر مکان برگزاری در بوشهر برگزار شد و برخلاف سال‌های قبل که تیم‌های ساحلی از بوشهر و بندرعباس قهرمان می شدند این بار اصفهانی‌ها مانند رقابت‌های سالنی عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته همیشه تیم قهرمان رقابت‌های کشوری راهی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا می‌شد یا اینکه در نهایت تیم منتخب قهرمانی کشور با حمایت مالی یک اسپانسر به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می شد.

وی ادامه داد: این بار اما تکلیف ما مشخص نیست. به همین خاطر گزارش خود را به فدراسیون هندبال ارائه می‌کنیم تا مسئولان فدراسیون در این رابطه تصمیم گیری کنند. در این گزارش هم بازیکنان برتر را انتخاب می‌کنیم و هم تیم برتر را به مسئولان فدراسیون معرفی خواهیم کرد و در نهایت تصمیم گیری نهایی برعهده آنها خواهد بود.

حیات پور در خصوص مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور هم تصریح کرد: این مسابقات قرار بود با حضور 25 تیم برگزار شود اما در نهایت مشکلات مالی، مسافت دور و در اختیار نبودن بازیکنان باعث شد تا شاهد حضور تنها 12 تیم در مسابقات باشیم. البته این مسئله بر کیفیت رقابت‌ها تاثیر نداشت و تیمها رقابت خوبی با هم داشتند.

رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی کشور شنبه شب با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. برازجان و بندرلنگه هم دوم و سوم شدند.