کوثر– خبرگزاری مهر: معاون امور بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی از احداث و اصلاح یک میلیون هکتار باغ در کشور در دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خلیلی خشنود شامگاه جمعه در بازدید از باغات شهرستان کوثر در استان اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی در دو سال آینده 470 هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار احداث و بیش از 500 هکتار از باغات مسن نیز اصلاح و جایگزین می‌شود.

وی از تولید سالیانه 16 میلیون تن محصولات باغی در کشور خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید محصولات باغی در کشور، یک میلیون و 500 تن بیشتر از سال گذشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح احداث باغات 2 هزار هکتاری در اراضی شیب‌دار شهرستان کوثر، برای تامین نهال یا دانه‌دار این طرح در منطقه لیکوان قول مساعد داد.

اختصاص 10 میلیارد دلار به بخش کشاورزی کشور

خلیلی خشنود همچنین اعلام کرد: امسال 10 میلیارد دلار اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار است یک سوم از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون امور بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی افزود: پیش‌بینی می‌شود این صندوق امسال 30 میلیارد دلار در آمد داشته باشد که 10 میلیارد آن به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

خلیلی خشنود از اختصاص 13 هزار میلیارد ریال علاوه بر اعتبارت دولتی برای توسعه سامانه‌های آبیاری کشور خبر داد.

 معاون امور بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این اعتبارات را شورای عالی آب اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به صورت ارزی ریالی در بخش کشاورزی هزینه می‌شود یاد آور شد: از این محل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده است.