کاروان ورزشی کوهنوردان شهر "لپ ایکس" روسیه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران حرکت خود را به سوی کشور های ساحلی خزر با پیام صلح و دوستی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کاروان را ورزشکاران معلول کوهنورد فدراسیون روسیه با هدف ابلاغ پیام "صلح و دوستی" مردم فدراسیون روسیه به  ملل و اقوام مختلف منطقه و ایران تشکیل داده اند.

کوهنوردان روس در سفر خود با عبور از کشورهای ساحلی دریای خزر مقصد نهایی خود را ایران تعیین نموده اند. قرار است این گروه پس از ورود به ایران، ضمن ملحق شدن به جمعی از وزرشکاران کوهنورد ایرانی به قله دماوند صعود نموده و پیام صلح و دوستی خود را بر با م این قلع رفیع برای جهانیان قرائت نمایند.

"سید رضا سجادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز این سفر در جمع کوهنوردان فدراسیون روسیه گفت: این اقدام مبارک نشانه عزم و اراده راسخ همه ملتهای و اقوام منطقه به منظور تحکیم صلح و ثبات و تعمیق هر بیشتر دوستی به ویژه در میان کشورهای ساحلی دریای خزر است.

وی با اشاره به اراده ورزشکاران معلول فدراسیون روسیه برای سازماندهی چنین حرکت نوید بخشی تصریح نمود: همه اقوام و دولت های حوزه خزر در راستای تحکیم صلح  و تامین ثبات و امنیت منطقه بدون دخالت بیگانگان سهم مهمی بر عهده دارند و آحاد جوامع ما به اهمیت تقویت صلح، دوستی، و گسترش چنین فضایی در منطقه واقفند.

سجادی ابراز امیدواری نمود این حرکت سر آغاز ایجاد تحولات جدی برای توسعه و تقویت همکاری های مشترک سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان ملل و دول منطقه کشورهای ساحلی خزر و با دیگر همسایگانمان باشد.