رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در ممانعت از کمک رسانی به مردم غزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دچار توهمات دهشتناک در موجودیت خود شده و از این رو از سایه خود هم در هراس است.

به  گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی درجلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ممانعت از کمک رسانی کشتی‌های کمک رسان به غزه گفت: این اقدام پس از یک سلسله دلالی دیپلماتیک برای جلوگیری از حرکت کشتی های کمک رسان به مردم غزه یک ننگ سیاسی در پرونده این رژیم جعلی است.

وی ادامه داد: اما تاسف عمیقتر حمایت آمریکا و کشورهای غربی از این دزدی دریایی است، البته این اقدام بیش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد اضطراب رژیم صهیونیستی و آمریکا را از تحولات منطقه با نمایش می‌گذارد که حتی از کمک رسانی به مردم غزه جهت نیازهای دارویی و غذایی هم مشوش می‌شوند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حقیقت این است که این حادثه را باید در متن بزرگتر منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار داد و آن نهضت‌های بیداری در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه است.

وی ادامه داد: اینک پس از چند ماه آمریکا و غرب مشاهده کردند حکام مستبد برخی کشورها که سالها وابستگی خود به آمریکا را برگ برنده خود می‌دانستند دچار فروپاشی شدند و علیرغم دسایس و سنگ اندازی‌های آمریکا در مسیر انقلاب‌های منطقه‌ای مخصوصاً در لیبی، یمن و بحرین ملت‌ها بر خواسته‌های خود مصرتر و مقاوم‌تر شده‌اند.

لاریجانی گفت: بعضی سلاطین پولدار منطقه که همچنان به پشت گرمی آمریکا آتش بیار معرکه شده‌اند کاری از پیش نبرده‌اند و دچار بن بست سیاسی گردیده‌اند، حال صحنه خاورمیانه آمادگی فزاینده‌تری برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین یافته است لذا رژیم صهیونیستی دچار توهمات دهشتناک در موجودیت خود گردیده و از این جهت است که از سایه خود هم در هراس است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از همه مهمتر رنگ باختن ابهت پوشالی آمریکا در صحنه گردانی سیاسی منطقه است، در این میان چه کشورهای دست نشانده که تجربه رفتار ناجوانمردانه آمریکا را درک کرده‌اند و چه موج بیداری مسلمانان با تاسی به استقامت به انقلاب اسلامی منزلت تصنعی آمریکا را به هیچ گرفته‌اند، این پدیده یک دستاورد استراتژیک است که نتایج آن به نفع امت اسلامی مستمراً تکاملی خواهد بود.

وی ادامه داد: اشتباه آمریکا و صهیونیست‌ها دراین است که به جای درک اهمیت راهبردی موضوع تلاش می‌کنند با حرکات تاکتیکی و ایذایی در مقابل آن صف آرایی کنند، تصور می کنند با خطاب‌های کم اهمیت سیاسی آقای اوباما در مسئله فلسطین یا راهزنی دریایی می‌توانند زمان بخرند تا شرایط پرهیجان هویت یابی مسلمانان فروکش کند.

لاریجانی تاکید کرد: این جهل مرکب است و بیماری مهلک سیاسی است که آمریکا و صهیونیست‌ها امروز دچار آن شده‌اند.

وی گفت: این سنت الهی است که در دوره بیداری اسلامی عنایت الهی هدایتگر و حامی مومنان خواهد بود و نباید تردید داشت که حرکت امت اسلامی ساز و کارهای کهنه آمریکا و صهیونیست‌ها را در منطقه متلاشی خواهد کرد.