مفتون امینی شناختنامه شهریار را که شامل خاطرات شخصی این شاعر پرآوازه و ناگفته‌هایی از زندگی اوست، در قالب کتابی با عنوان «شهریارنامه» به دست چاپ سپرد.

مفتون امینی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: «شهریارنامه» شامل نکات زیادی از زندگی شهریار، رفتار خصوصی او، هنر شعر گفتنش و نیز خاطرات من از اوست.

وی با اشاره به خاطراتش از محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) افزود: او اواخر سال 32 یا اوایل سال 33 بود که به تبریز آمد و من آن موقع حدوداً 14 سالم بود. من از همان روزها با شهریار ارتباط برقرار کردم و این رابطه تا سال 50 ادامه یافت.

این شاعر اضافه کرد: شهریار آن زمان حدود دو سال به صورت مداوم نزد یکی از دوستانش در اداره راه تبریز می‌آمد و در این مدت من همیشه پیش او می‌رفتم و از سال 35 به بعد (تا سال 1350) من در خانه او با او ملاقات می‌کردم و گاه ساعت‌ها با یکدیگر درباره مسائل مختلف حرف می‌زدیم.

مفتون امینی گفت: در کتاب «شهریارنامه» خاطرات زیادی از زندگی شخصی شهریار از جمله درباره عشق‌های او آمده است. همچنین غزل‌هایی از او را گزینش کرده‌ام. در مجموع این کتاب حدوداً 400 صفحه شده است و آن را برای چاپ تحویل انتشارات افراز داده‌ام.

وی ابراز امیدواری کرد، این کتاب در آینده نزدیک مجوز نشر را دریافت کند و منتشر شود.