بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی هرمزگان عنوان کرد: برای 30 درصد از مددجویان بهزیستی در سال 90 اشتغالزایی ایجاد می شود در صورتیکه تعهد بهزیستی برای 10درصد از مددجویان تحت پوشش بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله بازیار بعدازظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، بیان داشت: هفته بهزیستی، هفته ای است میمون و مبارک زیرا یادآور خوب زیستن است و با توجه به اینکه تعهد بسیاری در جامعه وجود دارد با تعهد بیشتر نسبت به جامعه افراد خوب و بهتر زیستن را تجربه خواهند کرد.

بازیار افزود: با توجه به تبعات آسیبها نگاهمان باید در جهت کمک به کاهش آسیبهای جامعه بیشتر شود.

وی اظهار داشت: آگاهی خانواده ها نقش موثری در به زیستن دارد زیرا اگرعدم آگاهی خانواده ها چه قبل از تولد و بعد از تولد کودکان معضل ایجاد می کند بهزیستی می تواند با ورود به زندگی افراد جامعه خوب زیستن را آموزش داده و به شکل تاثیر گذارتر در رفع معضلات عمل کند.

مدیرکل بهزیستی اذعان داشت: بهزیستی باید ریشه ای فعالیت کند یعنی اینکه با ایجاد اشتغال پایدار و حتی در زمینه درمان و افتتاح پایگاهها مدرن درجهت ارائه خدمات و کاهش آسیب عمل کند و باید تلاش کنیم  تفکرات مقطعی و غلط را برچینیم.

بازیار با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی بستک با اعتبار 70میلیون تومانی توسط خیرین احداث شد، بیان داشت: به دلیل مشکل تامین نیروی متخصص در این مرکز با توافقات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علمی کاربردی نیروی متخصص بومی این مرکز هم تامین شد.

عضویت مددجویان بهزیستی در بازارچه های مرزی

وی یادآور شد: اشتغال باید متناسب با نیروی تحت پوشش چه در حوزه معلولان و چه در حوزه زنان سرپرست خانوار ایجاد شود، با توجه به اینکه هرمزگان در حوزه صیادی و تجارت قابلیتهای زیادی را ایجاد می کند مددجویان می توانند از طریق ایجاد بازارچه های مرزی عضو شوند و اشتغال متناسبی ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی عنوان کرد: مرکز کامل و جامع توانبخشی، با اعتبار 50 میلیون تومان با تجمیع بخشهای شنوایی و بینایی سنجی و گفتار درمانی، فیزیوتراپی در بندرعباس ایجاد شده است، همچنین چند مرکز جامع توانبخشی در جناح بستک، کیش و بندرعباس وجود دارد که سه مرکز آن مجهز به تجهیزات مدرن هستند.

مرکز ترک اعتیاد زنان در هرمزگان نداریم

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به اینکه تشکلهای مردم نهاد 50درصد استان نیاز است، بیان داشت: تعداد مرکز ترک اعتیاد و کمپهای نگهداری زیاد نیست و همچنین مرکز ترک اعتیاد برای بانوان وجود ندارد و کمبود مراکزی برای دختران فراری و کودکان هم احساس می شود.

بازیار عنوان کرد: سه میلیارد اعتباری که از سفر ریاست جمهور داشتیم که 1.5 میلیارد تومان آن واریز شد و این درحالیست که دو میلیارد و 200 میلیون تومان مددجویان بهزیستی تقاضا دارند.

وی در بحث کودکان بی سرپرست گفت: تعداد40 تا 50 نفر کودک بی سرپرست در رده سنی سه الی چهار سال در شیرخوارگاه تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند و دو مرکز نگهداری کودکان شش تا 12 سال به تعداد18 نفرو دیگری 12 تا 18 سال به تعداد12نفر در جهت ارائه خدمات فعالیت می کند.