عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: با تصویب طرح اصلاح قانون احزاب هر جبهه یا ائتلافی که درآستانه انتخابات به صورت فصلی بوجود آید باید از کمیسیون ماده 10احزاب مجوز فعالیت موقت سیاسی در یافت کنند.

حمید رضا فولادگر در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به آغاز بررسی طرح اصلاح قانون احزاب درکمیسیون شورا ها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طبق این اصلاحیه احزاب فصلی که برای یک دوره انتخابات به صورت جبهه یا ائتلاف بوجود می آیند پس از تصویب این طرح باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت سیاسی موقت دریافت کنند این مجوز پس از پایان انتخابات باطل می شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم این قانون ظرف 2ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود تصریح کرد: در صورت تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی  این قانون در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اجرا می شود.  

به گزار ش خبرنگار پارلمانی مهر طرح اصلاح قانون احزاب و تشکل‌ها که به کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ارائه شده مشتمل بر پنج فصل و 59 ماده است؛ این طرح پس از نهایی‌شدن، جایگزین قانون سی‌ساله احزاب کشور خواهد شد.

طرح جایگزین طرح اصلاح قانون احزاب و تشکل‌ها که توسط کمیسیون ماده 10 احزاب، پس از ماه‌ها بحث و بررسی تهیه شده، هم‌اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

 از سال 85  بحث بازنگری در قانون احزاب مصوب 1360 مطرح شد، بعد از بررسی‌ها پیش‌نویسی برای این قانون تهیه شد، پیش‌نویسی که امروز در کمیسیون شوراها در قالب یک طرح در دست بررسی است.
 
11 ماه تا پایان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی باقی مانده است کمیسیون مشترک طرح های 3 قلو قرار بود بعد ازتغییر نظام انتخاباتی مجلس و تصویب کلیات این طرح به بررسی قانون احزاب و موضوع تجمیع انتخابات شوراها  بپردازد اما با مسکوت ماندن این طرح در کمیسیون مشترک، کمیسیون ماده 10 احزاب طرحی را برای اصلاح قانون احزاب آماده کرد که جهت بررسی نهایی به کمیسیون شورا ها فرستاده شده است. با توجه به وعده های مجلس هشتم برای اصلاح قانون انتخابات مقتضی است این اصلاحیه سریعتر در کمیسیون شورا ها بررسی شده و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
 
 پیگیری پرونده ناتمام اصلاح قانون انتخابات تا تصویب نهایی ادامه دارد.