اراک - خبرگزاری مهر: سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در همایشی از روحانیون مستقر طرح هجرت و خانواده های آنها تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر چهارشنبه در این مراسم گفت: روحانیون نقش مژثر و قابل توجهی در ترویج مبانی دینی در جامعه عهده دار هستند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: روحانیون باید با افزایش سطح آگاهی و دانش خود از طریق مطالعه سطح آگاهیهای خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ترویج مبانی دینی و آموزه های قرآنی است و روحانیون باید با بهره گیری از این فرصت به تبیین مبانی دینی در جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون ماههای رمضان، صفر و محرم است، گفت: حضور بیش از پیش مردم در اماکن متبرکه و مساجد، فرصت تبلیغ را برای مبلغان به خوبی فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه خطاب به روحانیون مستقر در طرح هجرت گفت: روحانیون باید ضمن فعالیت خود در مناطق روستایی و محروم از بانوان خویش نیز در راستای ترویج مبانی دینی در این مناطق بهره گیری کنند.

وی افزود: روحانیون به عنوان مبلغ و بانوان آنها به عنوان مبلغه می توانند نقش بسزایی در افزایش سطح معرفتی و دینی مردم مناطق محروم ایفا کنند.

رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: کار روحانیون همان تداوم کار پیامبران در راستای تبلیغ دین و آموزه های دینی به مردم است.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور با تاکید بر ضرورت  تبلیغ دین ادامه داد: باید با تبلیغ دین جامعه را به آموزه های غنی دینی در برابر جنگ نرم دشمن تجهیز کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در بخش دیگر این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه روحانیون به تبیین آموزه های دینی در جامعه بیان داشت: دفاع از اندیشه های ائمه اطهار (ع)، قرآن، امام راحل و رهبری در راستای ناکامی توطئه دشمنان وظیفه جامعه روحانیت است.

حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان افزود:روحانیون  باید با تجهیز به علوم و فنون روز دنیا از ارزشهای دین اسلام در فضای سایبری دفاع کنند.

در پایان این مراسم از روحانیون مستقر در طرح هجرت و خانواده های آنها تجلیل شد.