رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان گفت: استاندارد از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی مهمی دارد.

محمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه استاندارد پدیده ‌ای تازه و امری بدیع، نوظهور و ساخته ذهن بشری نیست، افزود: مفهوم وسیع استاندارد در تمام عالم هستی وجود داشته که انسان تنها با درک و اقتباس از عالم طبیعت و پیروی از خالق خود درصدد پیاده کردن و استقرار آن در سایر وجود و شئون زندگی خود از جمله در زمینه تولیدات، مصنوعات و خدمات برآمده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و فرهنگ سازی استاندارد در بین آحاد جامعه به عنوان حق مسلم مردم بر لزوم ارتقای کیفیت کالا و اهمیت و نقش آن در زندگی روزمره تاکید کرد.

مدیرکل استاندارد گیلان با عنوان اینکه فرآورده ‌های که مشمول استاندارد اجباری و تولید کننده متعهد به تولید و توزیع کالا مطابق با استاندارد ملی ایران است، گفت: در برخی مواقع تولید کنندگان کالای پائین ‌تر از حد استاندارد تولید و توزیع می کنند که کارشناسان مطابق با قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران موظف به تذکر، احضار و در نهایت تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی هستند.

وی با بیان اینکه کیفیت خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست، عنوان کرد: بی توجهی به کیفیت موجب از دست رفتن مشتریان، کاهش درآمد و حتی سلامت جامعه را تهدید خواهد کرد.

یوسفی یادآورشد: استاندارد، مطمئن ترین مسیر برای دستیابی به توسعه پایدار و کوتاه ترین راه رفاه اجتماعی است.