تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

کتاب «خیاط شهر ما» نوشته سمیرا اصلانپور، فردا در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خیاط شهر ما داستان‌واره‌هایی از زندگی عارف معاصر، شیخ رجبعلی نکوگویان (خیاط) بوده که سمیرا اصلانپور آن را گردآوری کرده است.

خیاط شهر ما، شامل 40 قصه و حاصل تلفیق دو کتاب «هفت دریا شبنم» و «یک شهر، یک خیاط» است که علاوه بر قصه‌های جدید، داستان‌هایی را که پیش از این در دو کتاب‌ چاپ شده بود نیز در خود جای داده است. داستان موجود در این کتاب بیشتر منعکس‌کننده رفتار، سلوک اجتماعی، کرامات اخلاقی و ارتباط وی با مردم و خاطرات شیخ رجبعلی خیاط بوده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

چه کسی فکر می‌کند آدمی که حدود نیم قرن پیش چشم از جهان فرو بسته است، هنوز در خاطره‌های یک شهر زنده باشد؛ آدمی که یک شهر خاطره از او باقی مانده است.

هنوز هم که هنوز است مزار شیخ عارف ما، محفل و میعادگاه دوستان اوست، چه بسا دوستان و دوستدارانی که هرگز ملاقاتی با او نداشته و سال‌ها پس از مرگ او پا به این جهان گذاشته‌اند. چه بزرگانی که آثار ماندگار فراوانی از آن‌ها باقی مانده، اما هرگز نتوانسته اند به دایره نفوذ عارف مردمی‌ای چون شیخ رجبعلی خیاط نزدیک شوند؛ پیرمردی که جلسات درسش را پای چرخ خیاطی اش برگزار می‌کرد و هیچ اثر مکتوبی از او به یادگار نمانده است؛ جز آنچه بر قلب‌ها حک شده و نسل به نسل به ارث رسیده است.

این برنامه فردا چهارشنبه 5 مرداد 1390 ساعت 18 با حضور نویسنده و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی غروی در محل فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان بوستان هلال احمر برگزار می‌شود.