سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: امکانات کشتی ایران جهانی نیست و نمونه آن نداشتن محل تمرینی مشخص برای تیم‌های جوانان است.

ناصر نوربخش سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در روز نخست رقابتهای جهانی در رومانی کشتی گیران عملکرد ایده آلی نداشتند و محسن قاسمی امید اول ما برای کسب مدال طلا با یک باخت مبهم تمامی برنامه های ما را بهم ریخت.

وی تصریح کرد: محمد نوربخش در روز اول با کسب مدال برنز پیش بینی ما را جامع عمل پوشاند و مقصودی و بایندور  نیز در حد توان ظاهر شدند.

نوربخش تاکید کرد: فرنگی کاران در روز دوم شروع درخشانی داشتند عبدولی براحتی و بر اثر بی تجربگی مدال طلا را از دست داد، اما دژبانی عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات داشت و فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

وی ادامه داد: زیدوند مقابل حریف آمریکایی کشتی خوبی نگرفت و علیاری نیز نتوانست روحیه خود را برای ادامه مبارزات حفظ کرده و درنهایت پنجم شد.

نوربخش با بیان اینکه به فکر توجیه سقوط یک پله ای تمیش در رقابتهای جهانی نیست اظهار داشت: در رقابتهای جهانی فرنگی جوانان هیچگاه جایگاه تیمی قابل پیش بینی نبوده و امسال گرجستان با 11 امتیاز اختلاف قهرمان شد و این در حالی است که امکانات ما بارقبای اصلی مان قابل قیاس نیست ما حتی در ماههای اخیر برای محل تمرین هم مشکل داشتیم و البته مسئولان فدراسیون در اینراه به سختی بخشی از مشکلات ما را کمی  برطرف کردند.

وی در پایان با اشاره اینکه تیم در این دوره نسبت به دوره قبل عملکرد مدالی و امتیازی بهتری داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به باخت بایندور و دژبانی با رنگ گوی و برخی حوادث دیگر این بار بروی سکو نرفتیم اما امیدوارم کشتی گیران جوان برای موفقیت در رده ای سنی بزرگسالان این تجارب گرانبها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در پایان رقابتهای جهانی رومانی که روزهای 4 و 5 مردادماه در بخارست برگزار شد با کسب 2 مدال نقره و یک برنز و 35 امتیاز و در حالی که نسبت به دوره گذشته عملکرد مدالی و امتیازی بهتری داشت با یک پله سقوط پس از تیمهای گرجستان، آذربایجان و روسیه و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به روسها به مقام چهارم دنیا رسید.