عبدالمجید نجفی گفت: بررسی صور خیال شعر کودک در آثار 5 شاعر، در قالب کتابی با عنوان «زیر گنبد کبود» توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

عبدالمجید نجفی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «زیر گنبد کبود» کتابی با موضوع  بررسی صور خیال در شعر کودک و نوجوان است. تمام مراحل فنی پیش از چاپ کتاب در سال 89 انجام شده بود و قرار بود کتاب در سال 90  توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود که نمی‌دانم چرا تا به حال کتاب چاپ نشده است.

وی افزود: در این کتاب اشعار مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی، اسدالله شعبانی، بیوک ملکی و افسانه شعبان‌نژاد را از ابتدای کارشان تا زمانی که کتاب را می‌نوشتم، مورد نقد و بررسی قرار دادم. تحلیل این اشعار از منظر صنایع لفظی و معنوی انجام شده است. به علاوه تجربیات حضور 17 ساله‌ام در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تجربیات روانشناختی ژان پیاژه روانشناس کودک و نوجوان فرانسوی حجمی حدود 300 صفحه برای این کتاب فراهم کرده است.

این نویسنده گفت: این کتاب می‌تواند برای آموزگاران، مربیان کودک و نوجوان و تمام کسانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند و عامل شعر برایشان اهمیت دارد، مفید باشد. در حال حاضر در انتظار انتشار این کتاب هستم.

نجفی در ادامه گفت: «اصلی و کرم» نام اثر دیگر است که قرار است توسط نشر پنجره منتشر شود. این کتاب یک داستان فولکلور عاشقانه آذربایجانی است. نشر پنجره یک مجموعه 5 عنوانی در این زمینه چاپ خواهد کرد که کتاب من، یکی از این 5 عنوان است. 4 عنوان دیگر تصویب شده و مراحل چاپشان انجام شده و در حال حاضر نوبت به انجام کارهای «اصلی و کرم» است.

نویسنده مجموعه داستان «کت پشمی» ادامه داد: 2 کتاب دیگر هم دارم که یکی مجوز چاپ را دریافت کرده و دیگری به تازگی برای اخذ مجوز به ارشاد رفته است. «مترسک‌ها ایستاده می‌خوابند» عنوان مجموعه داستانی برای گروه سنی کودک و نوجوان است که 25 داستان کوتاه را در بر می‌گیرد و به تازگی برای گرفتن مجوز به ارشاد رفته است. «هدف، بامداد مقابل» هم نام یک رمان بزرگسال است که مجوزش را دریافت کرده است. هر دو کتاب قرار است توسط نشر قطره منتشر شوند.