قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه طی هفته گذشته نزدیک به 10 هزار تماس با اورژانس قم ثبت شده است گفت: در حوادث رانندگی قم در این مدت 5 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدجواد باقری با اشاره به آمار فعالیت‌های اورژانس قم در یک هفته گذشته گفت: از شنبه اول مرداد تا 8 صبح شنبه 8 مرداد، 9 هزار و 941 مورد تماس در اورژانس 115 قم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ماموران اورژانس 115 قم در این مدت با انجام بیش از 962 ماموریت شهری و جاده‎ای به حادثه دیدگان تصادفات رانندگی امداد رسانی کرده‎اند افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده 353 حادثه مربوط به تصادفات شهری است و 48 مورد دیگر نیز اختصاص به حوادث جاده‎ای استان دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تعداد کل مجروحان انتقالی به بیمارستان‌های استان را در حوادث شهری و جاده‌ای 203 مورد عنوان کرد و گفت: متأسفانه در این حوادث 5 نفر جان خود را از دست داد.

دکتر باقری برخورد پژو با کامیون در 5 کیلومتری جاده گازران به قم را از جمله حوادث هفته گذشته اعلام کرد و افزود: در این حادثه که ساعت 15:15 روز جمعه 7 مرداد اتفاق افتاد، 4 نفر جان خود را از دست دادند.

وی حادثه دیگر را مربوط به واژگونی یک دستگاه خودروی زانتیا در کمربندی کهک دانست و گفت: در این حادثه که ساعت 18 و 52 دقیقه پنجشنبه 6 مرداد به وقوع پیوست، 5 نفر مجروح شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان واژگونی یک دستگاه پژو 206 در کیلومتر 18 اتوبان قم تهران را یکی دیگر از حوادث هفته گذشته اعلام کرد و گفت: در این حادثه که ساعت  7 و 25 دقیقه جمعه 7 مرداد به وقوع پیوست 4 نفر مجروح شدند.

دکتر باقری واژگونی یک دستگاه پژو آردی در کیلومتر 40 جاده گرمسار را از جمله حوادث هفته گذشته عنوان کرد و افزود: در این حادثه نیز که ساعت 13 و 39 دقیقه جمعه 7 مرداد رخ داد 4 نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: مجروحان هریک از حوادث شهری و جاده ای پس از مداوای اولیه در محل با آمبولانس مورد نیاز به مراکز آموزشی و درمانی سطح شهر منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با اشاره به حساسیت ماموریت های اورژانس 115 در امداد رسانی به بیماران و حادثه دیدگان، از شهروندان خواست در هنگام تماس با شماره 115 با حفظ آرامش و دقت لازم به سوولات پزشک مستقر در اورژانس در خصوص وضعیت بیمار یا مجروح مربوطه جهت اعزام تیم امدادی پاسخ دهند.

دکتر باقری افزود: در نجات جان بیماران و یا حادثه دیدگان لحظه ها اهمیت دارند لذا شهروندان از هرگونه تماس غیرضروری با شماره تماس 115 به شدت اجتناب کنند.