اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دینداری در بین جوانان تضعیف شده و ضعف ایمان، آنان را از انجام عمل صالح که مورد تاکید قرآن کریم است باز می‌دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حسین مظاهری صبح چهارشنبه در درس اخلاق خود با اشاره به گسترش فساد اخلاقی در بین جوانان و جامعه، رواج مفاسد اخلاقی را ناشی از کمرنگ شدن دینداری در جامعه دانست و افزود: رواج مفاسد اخلاقی ناشی از کم‌رنگ شدن دینداری در جامعه است.

وی اظهار داشت:‌ مادامی که دین و ایمان جوانان اصلاح نشود، نمی‌توان از آنان توقع هدایت و حرکت در راه مستقیم را داشت.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تشریح گوشه‌هایی از مظاهر بی‌تفاوتی اجتماع نسبت به دین و دیانت، تصریح کرد: تنها راه نجات بشریت از ضلالت و گمراهی، بازگشت به دین است.

وی اضافه کرد:‌ تا وقتی که مدارس و دانشگاه‌ها به معنای واقعی اسلامی نشود، نماز و ارزشهای معنوی در جامعه احیا نشود، مردم به جای انس با قرآن و دعا، با ماهواره و فیلم‌های مبتذل مأنوس باشند و تا وقتی که جوانان از مسجد، روحانیت و مجالس مذهبی گریزان باشند، جامعه دیندار نشده و روی سعادت را نخواهد دید.

آیت‌الله مظاهری از دینداری به عنوان اولین فضیلت فراموش شده جامعه کنونی یاد کرد و ادامه داد: دین از سه بخش اساسی اعتقادات، اخلاق و احکام عملی تشکیل شده و مسلمان واقعی کسی است که از نظر اعتقاد، شعار و عمل، تقید به دین و دیانت داشته باشد.

وی بیان داشت: اگرچه دینداری بسیاری از مردم از حیث عقیده و شعار مورد هجوم واقع شده و رو به سستی می‌رود اما آنچه توجه جدی می‌طلبد این است که تقید عملی به دین و عمل طبق موازین شرع مقدس امروزه به فراموشی سپرده شده و در بین مردم بسیار کم‌رنگ است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رواج شبهات دینی در عصر حاضر و هجمه‌ اعتقادی دشمنان دین به جوانان شیعه، ضرورت اهتمام والدین به تربیت دینی فرزندان را یادآور شد و افزود: امروزه جوانان در معرض جنگ نرم عقیدتی هستند و دشمنان با ابزار مختلف به تضعیف اعتقادات آنان می‌پردازند بنابراین اهتمام بیش از پیش والدین به تربیت دینی فرزندان و سوق آنان به سوی اخلاق، فضایل اخلاقی و ارزش‌های انسانی ضروری است.